No 16. līdz 18.martam ASV pilsētā Majami noritēja gadskārtējā kruīzu industrijas mesa - Seatrade Cruise Shipping Convention 2010, kurā jau trešo reizi piedalījās arī Rīgas brīvostas pārvalde.
Rīgas brīvostas pārvaldes stends atradās vienā sadaļā ar citām Eiropas ostām, tūrisma kompānijām un kruīzu atbalsta uzņēmumiem. Gatavojoties šai izstādei, pirmo reizi tika izveidota mājas lapa whyriga.com, kurā kā galvenais simbols dominē zemene. Milzu zemene bija attēlota arī Rīgas brīvostas pārvaldes stendā, kas piesaistīja izstādes apmeklētāju uzmanību. Spilgta, kārdinoša un visiem pazīstama oga, kas saistās ar baudu un patīkamām emocijām, izvēlēta tieši dēļ vienkāršās un nepastarpinātās uztveramības. Ideja sevi attaisnoja un pasaules kruīzu profesionāļi Rīgas brīvostai veltīja atzinīgus vārdus, turklāt ne tikai tīri teorētiskus, bet ar iespējamu reālu sadarbības pamatojumu. Rīgas brīvostas pārvaldes Kruīza kuģu un pasažieru daļas vadītāja Inita Luna atzīmē: „Mums ir jāparāda, ka esam kruīzu biznesā, jo daudziem ASV pat nav īsti skaidrs, kur atrodas Latvija, turklāt pat tūrisma profesionāļi nesaskata starpību starp Viļņu, Tallinu un Rīgu. Trešo reizi piedaloties Majami izstādē, esam kļuvuši jau daudz atpazīstamāki un mesas laikā notika arī reālas sarunas ar kruīzu kompāniju pārstāvjiem par iespējamo Rīgas iekļaušanu maršrutos. Rīgas piedāvājumu izvērtēt gatava ASV kompānija Norvegian Cruis line. Rezultatīvas sarunas noritēja arī ar ekskluzīvo kruīzu kompāniju See Dream. See Dream piedāvā pasažieriem paaugstināta servisa ceļojumus un izsmalcinātu ekskursiju programmu.” Reālie ieguvumi būs redzami labākajā gadījumā 2011.gadā, jo kruīzu nozarē maršruti tiek plānoti divus gadus iepriekš. Kā sadarbību kavējošs aspekts ir Rīgas ostas atrašanās vieta tālu no jūras –ienākt pa Rīgas jūras līci un Daugavu līdz ostai kruīza kuģiem nepieciešamas sešas stundas un tik pat, lai no ostas izietu jūrā. Ir jāapzinās, ka Rīga kruīza kompānijām nekad nebūs kā galvenais gala mērķis, bet gan tikai viena no pieturām pa ceļam uz Pēterburgu, tāpēc mārketinga stratēģijai ir jābūt pārdomātai un balstītai uz potenciālo Latvijas viesu interesēm.
{phocagallery view=switchimage|basicimageid=23}
ZEMENES VILINA. Rīgas ostu pārstāvēja ( no kreisās) Ilze Puzule – Rīgas pasažieru termināls; Kristiāna Meļko – Rīgas brīvostas pārvalde; Jānis Vilciņš – Latvia Tours; Inita Luna – Rīgas brīvostas pārvalde; Irina Tarahtjana – Rīgas pasažieru terminālis; David Verrier – Latvia tours; Ieva Dzintare – Rīgas brīvostas pārvalde