Šodien, 25. augustā, svinīgā ceremonijā, izkraujot pirmos konteinerus no COSCO konteinerlīnijas kuģa, Rīgas ostas uzņēmumā Baltic Container Terminal (BCT) atklāts jauns konteinerceltnis, kas turpmāk papildinās Baltijā modernāko konteineru apstrādes loģistikas sistēmu un sekmēs ātrāku konteinerkravu apstrādi.
“Konteinerkravas ir drošākais un videi draudzīgākais kravu pārvadāšanas un uzglabāšanas veids, ko savā kravu konjunktūrā vēlas redzēt ikviena osta. Tā ir iespēja attīstīt loģistikas centrus un ļauj radīt pievienoto vērtību caur kravu apstrādi un tālāku distribūciju, izmantojot multimodālo pārvadājumu iespējas. Varu paust gandarījumu, ka Rīgas ostā strādājošie uzņēmumi attīstās un investē izaugsmē, modernizācijā un tehnoloģijās, kas stiprina ne tikai viņu pašu, bet arī kopējo Rīgas ostas piedāvājumu un konkurētspēju”, apsveikumā uzņēmumam uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Iespaidīgais, turpat 100 metrus augstais (98,5 m) un 870 tonnas smagais konteinerceltnis ar celtspēju līdz 45 tonnām un celšanas ātrumu - 1 metrs sekundē, nodrošina iespēju operatīvi un droši apkalpot vismodernākos konteinerkuģus ar līdz pat 15 konteineru rindām visa kuģa platumā. Tas nozīmē, ka šis celtnis atšķirībā no mazākiem, spēj nokraut un uzkraut konteinerus kuģī visā nepieciešamajā platumā, izslēdzot nepieciešamību kuģi pie piestātnes kraušanas laikā pārvietot, tādējādi nodrošinot daudz ātrāku kravu apstrādes iespēju. Savukārt celtspēja garantē nevainojamu apstrādi jebkuram konteineru veidam. Tāpat kā visiem pārējiem Baltic Container Terminal STS tipa celtņiem, tas aprīkots ar Quay Crane Automation System – viedu, unikālu risinājumu, kas ļauj paaugstināt kuģu uzkraušanas efektivitāti, kā arī nodrošināt darba drošību piestātnes zonā.
Iespaidīgais, turpat 100 metrus augstais (98,5 m) un 870 tonnas smagais konteinerceltnis ar celtspēju līdz 45 tonnām un celšanas ātrumu - 1 metrs sekundē, nodrošina iespēju operatīvi un droši apkalpot vismodernākos konteinerkuģus ar līdz pat 15 konteineru rindām visa kuģa platumā. Tas nozīmē, ka šis celtnis atšķirībā no mazākiem, spēj nokraut un uzkraut konteinerus kuģī visā nepieciešamajā platumā, izslēdzot nepieciešamību kuģi pie piestātnes kraušanas laikā pārvietot, tādējādi nodrošinot daudz ātrāku kravu apstrādes iespēju. Savukārt celtspēja garantē nevainojamu apstrādi jebkuram konteineru veidam. Tāpat kā visiem pārējiem Baltic Container Terminal STS tipa celtņiem, tas aprīkots ar Quay Crane Automation System – viedu, unikālu risinājumu, kas ļauj paaugstināt kuģu uzkraušanas efektivitāti, kā arī nodrošināt darba drošību piestātnes zonā.
“Esam definējuši, ka viens no būtiskiem virzieniem Rīgas brīvostas konkurētspējas pilnveidošanai ir moderno tehnoloģiju un risinājumu ieviešana, kas paaugstina ostas darbības efektivitāti un kravu apkalpošanas ātrumu. Baltic Container Terminal piemērs apliecina - modernās tehnoloģijas ir viens no starptautiskās konkurētspējas stūrakmeņiem. Mūsu mērķis – kļūt par līderi viedās jeb digitālās ostas risinājumu ieviešanā Baltijas reģionā”, atzīmēja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Jaunais konteinerceltnis ražots Ķīnā SANY Marine Heavy Industry. Šī gada janvāra beigās tas tika uzkrauts uz baržas un pa ūdens ceļu transportēts uz Rīgas ostu, kur ieradās maijā. Pēc montāžas, sistēmu un tehnoloģiju ieregulēšanas, kas tika veikta, piedaloties Ķīnas speciālistiem, celtnis šobrīd nodots ekspluatācijā un ir pilnībā gatavs darbam.
Jaunais jaudīgais SANY konteinerceltnis ir būtisks papildinājums BCT konteineru loģistikas sistēmai, kas jau šobrīd uzskatāma par modernāko Baltijas valstīs. BCT ir lielākais specializētais un tehnoloģiski vislabāk nodrošinātais konteineru terminālis Rīgas ostā, kas investē būtiskus resursus viedajās termināla vadības un kravu aprites automatizācijas tehnoloģijās, nodrošinot operatīvu kravu apriti, uzskaiti un izsekojamību. Jau šī gada janvārī Baltic Container Terminal nodeva ekspluatācijā arī jaunu, modernu ģenerālkravu apstrādei un uzglabāšanai paredzētu noliktavu ar kopējo platību 11 700 m2. Apsildāmā noliktava aprīkota ar energoefektīvu LED apgaismojumu un dzelzceļa rampu, kas nodrošina tiešu piekļuvi katrai noliktavas sekcijai.
“Baltic Container Terminal" neatlaidīgi strādā, lai paliktu klientu pirmā izvēle konteinerkravu apstrādes jomā ne tikai Rīgas ostā un Latvijā, bet arī visā Baltijas reģionā. Mūsu konkurētspējas pamatā ir efektivitāte un produktivitāte, ko nodrošina nepārtrauktais inovāciju process, investīcijas jaunās tehnoloģijās un mūsdienīgā tehnikā. Jaunais konteinerceltnis vēl vairāk paaugstinās mūsu termināla darba efektivitāti, nodrošinot ātrāku un drošāku kuģu apkalpošanu, lai apmierinātu mūsu klientu arvien augošās prasības,” atklājot jauno konteinerceltni sacīja BCT izpilddirektors Džerards Samuts (Gerard Sammut).
Pēc kravu apgrozījuma BCT ir otrais lielākais terminālis Rīgas ostā. 2020. gada septiņos mēnešos BCT pārkrāva 65% no visiem Rīgas ostas konteineriem un 9% no visām Rīgas ostas jūras kravām. Šī gada septiņos mēnešos terminālī ir pārkrautas jau 179 037 TEU vienības jeb 1.8 milj. tonnas.
Pēdējos desmit gados konteinerkravu apjoms Rīgas audzis par vidēji 7% gadā, 2019. gadā sasniedzot 4,9 milj.t. apgrozījumu. Šī gada 6 mēnešos Rīgas ostā pārkrauti 2,123 miljoni tonnu konteinerkravu.
Konteineru celtņa SANY galvenie parametri:
- Celtspēja: 60 tonnas;
- Celtspēja zem spredera: 45 tonnas;
- Izlices garums (outreach): 47.0metri (kas ļauj apstrādāt platākus konteinerkuģus);
- Celšanas augstums: 48 metri (34metri vis piestātnes vismaz un 14metri zem piestātnes virsmas kuģa rūmē);
- Kravas celšanas ātrums: 1m/sekundē.
Celtņa izmēri:
- Platums: 27 m;
- Augstums (ar paceltu strēli): 98.5 m;
- Svars: 870 tonnas.
Ķīnas kuģošanas uzņēmumu holdingam COSCO piederošā COSCO Shipping Lines ir viena no pasaulē lielākajām starptautisko jūras konteineru pārvadātāju kompānijām, kas Baltijas jūras maršruta ietvaros regulāri pienāk Rīgas ostā, terminālī BCT.