Aizvadītajā nedēļā Diseldorfā, Vācijā notika Eiropas lielākā burāšanas un ūdenssporta izstāde, kurā, lai popularizētu Rīgu kā pievilcīgu burāšanas tūrisma galamērķi, piedalījās arī Rīgas brīvostas pārstāvji.
Pērn Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar vēl 9 Latvijas jahtu ostām uzsāka dalību ERAF projektā “Uzlabota jahtu ostu infrastruktūra un ostu tīkla attīstība Igaunijā un Latvijā” (EST-LAT Harbours). Projekta mērķis - izveidot vienotu jahtu ostu tīklu Latvijā un Igaunijā, dažādojot un paplašinot ar burāšanu saistīto pakalpojumu klāstu, kas ļautu nākotnē attīstīt burāšanas tūrismu, piesaistīt aizvien vairāk ārvalstu burātājus, tādējādi sekmējot ostās ienākošo jahtu skaita pieaugumu.
Rīgas ostas “Pilsētas jahtkluba” komodors Jānis Grīslis stāsta: “Mums ir svarīgi pievērst sev Eiropas, tai skaitā, arī Vācijas burātāju uzmanību, kas atšķirībā no, piemēram, skandināvu burātājiem, par burāšanas tūrisma iespējām Baltijas valstīs šobrīd zina vēl salīdzinoši maz. Vācijas tirgū burātāju interesi par Rīgu varam piesaistīt, stāstot par Rīgu kā Hanzas pilsētu ar bagātu jūrniecības vēsturi un senām kuģošanas un tirdzniecības saitēm Eiropā.”
Infrastruktūras attīstības jomā projekta EST-LAT Harbours ietvaros Rīgas brīvostas pārvalde plāno uzlabot Ķīpsalas jahtu ostas infrastruktūru. Tiks uzstādītas jaunas jahtu notekūdeņu savākšanas iekārtas, peldošā platforma un peldošais viļņlauzis, kā arī pilnveidota navigācijas zīmju infrastruktūra. Plānots izbūvēt divstāvīgu peldbūvi, kurā tiktu izvietoti tādi burātājiem būtiski pakalpojumi kā buru labošanas darbnīca, labierīcības un atpūtas telpas. “Pēc infrastruktūras uzlabojumiem Rīgas ostā tiks piedāvāts jūtami augstāka līmeņa serviss, kas ir svarīgs Eiropas burātājiem – atpūtas telpas, saunas, moderns un ātrs internets” stāsta Jānis Grīslis.
Galvenais ieguvums no projekta EST-LAT Harbours realizēšanas būs Latvijas piekrastes ostu tīkla kopējā attīstība. Jāņem vērā, ka, ceļojot ar buru laivu komforta režīmā, dienā nevar pieveikt vairāk nekā 30 jūras jūdzes pa ūdeni. Tātad burāšanas tūristu piesaistei gar piekrasti aptuveni ik pēc 50 km būtu jāatrodas jahtu ostai ar kvalitatīvu burātājiem pieejamu servisu. Sakārtojot jahtu tīkla infrastruktūru, Latvijai ir visas iespējas kļūt par pievilcīgu tūrisma mērķi jūras ceļotāju vidū.
Darbus projekta EST-LAT Harbours ietvaros Ķīpsalas jahtu ostā plānots uzsākt šovasar un pabeigt jau 2019. gadā. Bez Rīgas brīvostas pārvaldes projektā no Latvijas puses ir iesaistījušās Liepājas SEZ pārvalde, Pāvilostas, Rojas, Engures, Jūrmalas, Skultes, Salacgrīvas un Mērsraga ostu pārvaldes, kā arī Liepājā, Pāvilostā, Ventspilī un Mērsragā strādājošās jahtu ostas.