2013.gada janvārī Rīgas ostā kopumā apkalpots 2,86 miljoni tonnu kravu, kas ir par 15,7% mazāk kā iepriekšējā gada janvārī, taču ir statistikas vidējā mēneša apgrozījuma apjomā.
Kravu apgrozījuma kritums skaidrojams ar energoresursu tirgus stabilizāciju pasaulē. Aizvadītā gada janvārī pieprasījums bija ārkārtīgi liels, kas izraisīja arī būtisku kravu pārvadājumu apjoma kāpumu attiecībā pret 2011. gada sākumu. Visa 2012.gada griezumā energoietilpīgo resursu pieprasījums samazinājās, un kravu daudzums Rīgas ostā stabilizējās. Vērtējot vairāku gadu griezumā, šā gada janvārī ir pārkrauts otrs lielākais apjoms pēc 2012.gada janvāra rezultātiem.
Beramkravu segmentā gada pirmajā mēnesī pārkrauts 1,7 miljoni tonnu, jeb par 11,6% mazāk kā 2012.gada janvārī. Tajā pašā laikā par 25,9% vairāk ir pārkrauts minerālmēslu; par 36,3 % lielāki ir kūdras pārvadājumi, par 15% vairāk atsevišķi neizdalīto beramkravu. Savukārt ogļu pārvadājumi samazinājušies par 8,7%, par 59,1% mazāk ir graudu, par 16% samazinājies koksnes šķeldas daudzums.
Ģenerālkravu segmentā konteinerizētās kravas ir uzskatāmas par stratēģiski nozīmīgāko kravu grupu – šā gada janvārī Rīgas ostā apkalpots par 2,2% vairāk nekā iepriekšējā atskaites periodā. Taču vērtējot apkalpoto konteineru skaita statistiku, redzams, ka to bijis par 11,2%, jeb 3091 vienību vairāk. Par 10,5% samazinājušās Roll on/Roll of kravas, kā arī kokmateriāli (-26,6%); pārējās atsevišķi neizdalītās ģenerālkravas (-48,1%).
Līdz ar izmaiņām energoresursu tirgū vislielākais samazinājums attiecībā pret iepriekšējā gada sākumu ir naftas produktu grupā (-29,5%).
Janvārī sliktāk veicies regulārajā pasažieru pārvadājumu līnijā, toties par 1712 vairāk bijis kruīza kuģu pasažieru.