02.09.2024.
5g

Rīgas ostā, SIA “Baltic Container Terminal” teritorijā vadošais mobilo sakaru un tehnoloģiju uzņēmums LMT izveidojis Baltijā pirmo privāto 5G tīklu biznesa pamatprocesu nodrošināšanai. Tas nodrošina lielāku pārraides jaudu, stabilu savienojumu kustībā, neatkarību no publiskā tīkla noslodzes un daudz augstāku datu drošību, uzsākot jaunu posmu 5G attīstībā Latvijā.

5G privātā tīkla izveide dod iespēju ģeogrāfiski noteiktā vietā izveidot pilnīgi atsevišķu un fiziski nodalītu mobilo datu pārraides tīklu, kuram var pieslēgties tikai konkrētas uzņēmuma ierīces – planšetes, viedtālruņi, tīkla adapteri, sensori u. tml., kurām sniegta piekļuve šim tīklam. Tīkls var būt savienots ar publisko tīklu vai arī pilnībā nodalīts augstas drošības prasību gadījumā.

“Bez drošības, mobilitātes un savienojuma stabilitātes ir grūti iedomāties gan mūsdienīgu biznesu, gan publiskā sektora izaugsmi. Privātais 5G tīkls ir nākamais solis 5G attīstībā, kuru LMT īsteno kā vieni no pirmajiem Baltijā, piedāvājot vēl labāku, ērtāku un uzticamāku lietotāja pieredzi visplašākajā nozaru tvērumā – drošībā un aizsardzībā, ražošanā, transporta un loģistikas nozarē, medicīnā, izglītībā un pētniecībā, viedo pilsētu risinājumos, jūras ostu attīstībā u. c. Plānojam turpināt privāto 5G tīklu ieviešanu Latvijā un ārpus tās, jo paredzam šim telekomunikāciju segmentam strauju izaugsmi visā pasaulē,” stāsta LMT prezidents Juris Binde.

SIA “Baltic Container Terminal” ir viens no galvenajiem loģistikas mezgliem Baltijā, kur ik gadu tiek apstrādāti aptuveni 250 000 konteineru, tāpēc katrai darbībai jābūt precīzi koordinētai. Līdz šim savstarpējo saziņu un iekšējo sistēmu darbību nodrošināja WiFi tīkls, taču privātais 5G tīkls nu paver iespēju būtiskiem uzlabojumiem. Pirmkārt, šāda izmēra teritorijai (57 ha) nepieciešami ap 20 WiFi pieejas punktu un katram no tiem – tīkla kabelis, elektrības pieslēgums utt., bet to var aizstāt tikai divi 5G pieslēguma punkti, pateicoties lielākai pārraides jaudai un frekvencei, kurā nedarbojas citi raidītāji, kas varētu palēnināt tā darbību. Otrkārt, saziņa ostas terminālī bieži notiek kustībā, un 5G nodrošina stabilu savienojumu kustībā, dodot iespēju aizstāt vecās analogās rācijas ar mūsdienīgām sakaru ierīcēm, kas paredzētas ne tikai sarunām, bet arī datu pārraidei, attēlu un video nosūtīšanai – ar tā saucamo 5G push-to-talk tehnoloģiju. Treškārt, iespējams, pati būtiskākā privātā 5G tīkla priekšrocība ir drošība – ja iekārtā nav uzstādīta speciāla SIM karte, tīklam pieslēgties nav iespējams. Tas nozīmē labāk aizsargātus lietotāju datus un augstāku drošību piekļuvei dažādām iekārtām.

Ražošanas uzņēmumiem 5G privātais tīkls nodrošina balss un datu pārraides pārklājumu ražošanas telpās, ražošanas robotizāciju un IoT (lietu interneta) izmantošanu, ražošanas procesu un iekārtu apkopes pārraudzību un digitalizāciju, autonomo mašīnu vadīšanu. Transporta un loģistikas nozarē tas padara iespējamu balss un datu pārraides pārklājumu transportlīdzekļu remonta angāros, automātisku sūtījumu laika fiksēšanu, maršrutu plānošanu reāllaikā, tiešsaisti ar dažādām valsts navigācijas sistēmām u. c. Medicīnā – attālinātās operāciju vadības un apmācības, mašīnu, zāļu, piederumu un medicīnisko atkritumu krājumu pārvaldību, dzīvības glābšanas aprīkojuma fiziskās atrašanās vietas noteikšanu, profilaktiskās apkopes sensoru darbību, virtuālās realitātes risinājumus.

Papildu informācija: Valdis Jalinskis | LMT Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs

Mob. +371 29 248 645 | Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039, Latvija | www.lmt.lv