04.08.2016.

Trešdien, 3. augustā pie Naftimpeks piestātnes pietauvots lielākais kuģis, kāds šogad ienācis Rīgas ostā. Tā garums ir 256 metri, platums 43 metri, maksimālā iegrime 14,8 metri un maksimālā kravnesība 114 tūkstoši tonnu. Vienlaikus tas ir lielākais tankkuģis, kāds jebkad pietauvots šajā piestātnē.

 

Kuģis STI Oxford Rīgas ostas ārējā reidā ienāca otrdienas vakarā, bet Rīgas ostas kapteiņu dienesta locis savā vadībā to pārņēma trešdien plkst. 10.30. Kuģa ievešanai Rīgas ostā piesaistīti četri lielie velkoņi, kas aprīkoti ar mūsdienīgām navigācijas iekārtām un profesionālām komandām. Rīgas ostas kapteiņa dienesta Kuģu vadības centra vadītājs Jurijs Zariņš informē: „Tik lielu kuģu ievešana Rīgas ostā prasa ne tikai labu loča un velkoņu tehnoloģisko aprīkojumu, bet arī augstu profesionalitāti. Vismazākā kļūda var radīt neparedzamas sekas, jo, piemēram, kuģa priekšgala novirzīšanās par 1 grādu no kursa, nozīmē, ka kuģa pakaļgals var atdurties pret Daugavas krastu, izņemot vietas, kas paredzētas kuģu apgriešanai. Vienlaikus procesu būtiski ietekmē laika apstākļi, vēja un upes straumes ātrums, kā arī citi procesi. Pilnībā piestātnē pietauvots kuģis ir 13.30.”

Rīgas ostas kapteiņa dienestam jau ir laba pieredze lielo kuģu uzņemšanā – vairākkārt ostā ienācis kruīzu kuģis Costa Pacifik, kura garums ir 294 metri, 13. jūlijā ienācis līdz šim lielākais ro-ro kravu kuģis Independence II (garums 199 metri), kas Latvijā nogādāja NATO spēku tehniku. Jurijs Zariņš uzsver: „Svarīgi ir ne tikai kuģu izmēri, bet arī tips, jo pasažieru, sauskravu, lejamkravu kuģu apkalpošana ir būtiski atšķirīga. Katram kuģim ir savas nianses, tāpēc lielo kuģu ievešana Rīgas ostā ir precīza kuģa komandas, loču un velkoņu kapteiņu sadarbības rezultāts.”

STI Oxford Rīgā ieradies no Roterdamas ostas. Tā tilpnēs plānots iekraut 105 tūkst. tonnas dīzeļdegvielas, ko iespējams izdarīt pusotras līdz divu diennakšu laikā. Pieejamā informācija liecina, ka kuģis Rīgas ostu plāno atstāt 7. augustā.