Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks un Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansi Zeltiņš apmeklēja SIA “Riga Bulk Terminal” Kundziņsalā, lai tiktos ar tā vadību un iepazītos ar termināļa otrās kārtas būvniecības gaitu. Uzņēmums veicis vērienīgas investīcijas multifunkcionāla un tehnoloģiski intensīva beramkravu pārkraušanas termināla izveidē, kas šobrīd uzskatāms par modernāko Baltijas valstīs.
Termināls ir unikāls tā inženierrisinājumu dēļ, kas beramkravukravu termināļu būvniecības praksē ir izmantoti pirmo reizi ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Inovatīvie tehnoloģiskie risinājumi ļauj vienlaicīgi veikt vairāku beramkravu veidu apstrādi un pārkraušanu, kā arī izmantojot vienu iekārtu veikt atšķirīgu beramkravu pārkraušanas operācijas. Pēc pieejamās jaudas, “Riga Bulk Terminal” ir potenciāls kļūt par vienu no lielākajiem labības produktu stividoriem reģionā.
Termināļa būvniecība tika uzsākta 2012. gada jūlijā. 2014. gada sākumā ekspluatācijā nodota beramkravu pārkraušanas termināļa 1. kārta, kas ietvēra Panamax tipa kuģiem piemērotas piestātnes izbūvi, kā arī beramkravu izkraušanas un iekraušanas sistēmas izveidošanu. 2014. gadā tika uzsākta termināļa 2. kārtas būvniecība, kas paredz paredz divu automatizētu beramkravu noliktavu izbūvi ar kopējo uzglabāšanas apjomu līdz 60 tūkstošiem tonnu, kā arī mūsdienīgas kuģu kraušanas sistēmas izbūvi, kas ļauj savienot un automātiski pārslēgt pārkraušanu gan no noliktavām, gan dzelzceļa vagoniem, gan autotransporta.
Pašreiz ir noslēdzies termināļa otrās kārtas būvniecības pirmais posms. Ir uzbūvēta viena automatizēta noliktava ar ietilpību līdz 35 tūkstošiem tonnu. Nākamajā posmā tiks ieviesta jaunā kuģu kraušanas sistēma, kas piemērota Panamax tipa kuģu apkalpošanai un izbūvēta vēl viena automatizēta noliktava ar ietilpību līdz 25 tūkstošiem tonnu.