29.jūlijā Rīgas Brīvostas pārvalde uzņēma Ukrainas delegāciju, ko vadīja Ukrainas Ekonomikas ministrs. Tikšanās mērķis bija jautājumu apspriešana, kas saistās ar Rīgas Brīvostas pārvaldes iniciētā loģistikas ceļa Melnā jūra - Baltijas jūra - Skandināvija ieviešanu dzīvē.
Tirdzniecības ceļš Baltijas jūra – Melnā jūra ir zināms jau vairāk nekā 1000 gadu. Arī šobrīd tiek aktīvi meklēti ekonomiskākie un ātrākie ceļi no Turcijas uz Baltijas jūru un tālāk Skandināviju, kuru nepieciešamību nosaka aktīva tirdzniecība starp Dienvidu un Ziemeļu valstīm. Par sākumu šim projektam var uzskatīt konteineru vilcienu Zubris, kurš kursē no Ukrainas ostas Iļjičevskas uz Rīgu. Veidojot jauno loģistikas ceļu, Turcija vēlas nodrošināt konteineru nogādi pa Melno jūru no Stambulas līdz Iļjičevskai Ukrainā, lai ar vilcienu to nogādātu Rīgā un tālāk pa jūras ceļiem Stokholmā. Līdz ko būs panākta pilnīga visu iesaistīto pušu vienošanās, jādomā par jaunas konteineru līnijas atvēršanu no Rīgas uz Stokholmu. Rīgas Brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs atzīmē, ka interese par šī maršruta attīstību ir arī Baltkrievijai, lai savu eksporta produkciju nogādātu gan uz Dienvidiem, gan ziemeļiem. Tāpēc Latvijas, Baltkrievijas un Ukrainas pārstāvji saskata labas perspektīvas šī maršruta attīstībā. Jāatzīmē, ka vilciens Zubrs konteineru pārvadājumus no Iļjičevskas līdz Rīgai veic 36 stundās.
Tikšanās laikā pieņemts lēmums izveidot Ukrainas un Latvijas pārstāvju darba grupu, kas turpinātu darbu pie konteineru vilciena Zubrs attīstības, lai tas kļūtu arī par ekonomiski pievilcīgāku. Šobrīd kravu īpašniekiem galvenie ieguvumi ir tieši laika ietaupījums. „Domāju, ka Baltkrievija, Ukraina un Latvija var atrast savstarpēju vienošanos arī finansiālās konkurētspējas uzlabošanā.” Tāpat jārisina arī robežu šķērsošanas jautājumi, kaut arī līdzšinējā pieredze rāda, ka problēmu uz robežām ir maz, ja vien dokumenti ir savlaicīgi nokārtoti.
Jāatzīmē, ka Ukrainas un Baltkrievijas biznesam ir liela interese kravas uz vecās Eiropas valstīm nosūtīt caur Latvijas vai citām ES valstīm. Šeit izvietoto termināļu izmantošana un papildus vērtības radīšana konkrētajai kravai, dod tiesības izmantot ES valstu zīmolus. Tāpēc Ukrainas uzņēmēji ir izrādījuši nopietnu interesi par termināļu un atsevišķu ražotņu būvi Rīgas ostā.
Nākamā tikšanās ar Ukrainas pārstāvjiem paredzēta Iļjičevskā. Turp dosies Rīgas brīvostas pārvaldes delegācija, lai izvērtētu Iļjičevskas ostas, kā potenciālā sadarbības partnera kapacitāti. Reālu interesi par šo projektu izrāda arī Baltkrievijas un Turcijas pārstāvji, tai skaitā Turcijas attīstības aģentūra un Ekonomikas ministrija.