17.01.2013.

Rīgas Brīvostai pirmo reizi atjaunotās Latvijas vēsturē izdevies apsteigt konkurentus un sasniegt lielāko kravu apgrozījumu starp Baltijas valstu ostām. Pērn mērķtiecīgi strādājot pārkrauti 36 miljoni tonnu kravu un tas ir par 5,8 procentiem vairāk kā 2011. gadā. Rīgas brīvosta pēdējo gadu laikā pakāpeniski nostiprinājusi savas pozīcijas, palielinot kravu apgrozījuma apjomus un elpojot konkurentiem pakausī.

Piemēram, pēdējo 12 gadu laikā ostas kravu apjoms gandrīz trīskāršojies. Un tagad sasniegts Baltijas valstu lielākās ostas statuss. Tas panākts ne tikai vienkārši mehāniski audzējot kravu skaitu, bet arī ieguldot līdzekļus attīstībā – pērn investīcijas ostas infrastruktūrā sasniegušas 14,5 miljonus latu. Pagājušajā gadā Rīgas brīvostā apkalpots arī rekordliels pasažieru skaits – 815 tūkstoši, īpaši strauji, par 30 procentiem, pieaudzis kruīzu pasažieru skaits, sasniedzot 83 tūkstošus.

„Pirms 15 gadiem, kad sāku strādāt Rīgas brīvostā, attīstības plāni bija pieticīgi. Mūsu mērķis bija būt pirmajiem Latvijā, apsteigt Ventspili. Gadu gaitā ambīcijas auga un mērķtiecīgi strādājot tagad esam sasnieguši vēsturisku panākumu un kļuvuši par Baltijas valstu ostu līderi”, norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

„Apsteigt tiešos konkurentus Tallinu un Klaipēdu ir liels panākums, taču vēl būtiskāk, ka Rīgas brīvostas labie rezultāti dod neatsveramu pienesumu Latvijas ekonomikai. Ostas veiksmīgā attīstība nodrošina darbu 20 tūkstošiem cilvēku. Savukārt katra pārkrautā tonna valstij ienes 10 latus, tātad pērn tie bija aptuveni 360 miljoni latu”, uzsver Rīgas vicemērs, Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.

Pērn ostā arī pastiprināta vides uzraudzības kontrole, kas turpināsies arī šogad un darbu uzsākusi Ostas policija. Šogad attīstība turpināsies. Kopējās Rīgas brīvostas investīcijas infrastruktūrā paredzētas 77 miljonu latu apmērā. Nauda tiks ieguldīta gan infrastruktūras attīstībā, gan Krievu salas projektā, gan Kundziņsalā, turpināsies kuģu ceļa padziļināšana.

Jāpiebilst, ka Krievu salas projekts ir viens no nozīmīgākajiem projektiem ne tikai šajā gadā, bet arī visā ostas pastāvēšanas vēsturē. Īpaši nozīmīgu šo prejektu dara tas, ka projeks tiek īstenots ar Eiropas Kohēzijsas fonda līdzfinansējumu. Šobrīd projektam ir apstiprināta būvatļauja un būvniecības darbi turpinās.

„Rīgas brīvosta strādā lielas konkurences apstākļos, taču mēs tempu nezaudēsim. Mūsu mērķis arī šogad sasniegt 2 miljonu tonnu kravu pieaugumu un noturēt vadošo lomu starp Baltijas valstu ostām”, uzsver Rīgas vicemērs, Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.

Īpaša uzmanība tiks pievērsta arī pasažieru skaita palielināšanai, kas dod ieņēmumus ne tikai ostai, bet arī tūrisma nozarei galvaspilsētā. Jau tuvākajā laikā līdz ar jahtu ostu paredzēts izbūvēt jaunu piestātni kruīzu kuģiem pie Ķīpsalas, vietā, kur tagad vērojami smilšu kalni.