2015. gada 11 mēnešos Rīgas ostā pārkrauts 36,5 milj. tonnu dažādu kravu, kas ir par 2,1% jeb 0,77 milj.t. mazāk kā pārskata periodā 2014. gadā. Lai arī kravu apjoms šogad ir samazinājies, kopumā tas ir otrs veiksmīgākais periods ostas pastāvēšanas vēsturē. Šādi rādītāji daļēji saistīti ar to, ka 2014. gada pēdējos mēnešos tika reģistrēts rekordaugsts kravu apgrozījums (vidēji 3,7 milj.t. mēnesī).
Rīgas domes vicemērs un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks kravu apgrozījuma tendences reģionā komentē sekojoši: „Neskatoties uz ģeopolitiskajiem notikumiem, kas kopumā uz jūras kravu pārvadājumiem Baltijas reģionā ir atstājuši negatīvu iespaidu, Rīgas ostas līdzšinējie rādītāji nav pārsteigums. Jau plānojot budžetu 2015.gadam, Rīgas brīvostas pārvalde, neskatoties uz dažādajām spekulācijām par iespējamo dramatisko kravu kritumu, vienlaikus saglabājot piesardzīgu pozīciju, salīdzinoši precīzi noteica objektīvos riskus. Prognozējām, ka gada beigās būs apmēram 10 % kritums, tā vietā novembra mēnesī ir – 2,1%. Neskrienot notikumiem pa priekšu un neminot konkrētus skaitļus attiecībā uz gada kopējo kravu apgrozījumu, varu tikai uzsvērt, ka Rīgas brīvostas viens no galvenajiem trumpjiem un drošības garantiem attiecībā pret prognozējamiem kravu apgrozījuma apjomiem, ir uzņēmēju noslēgtie ilgtermiņa līgumi un kravu īpašnieku veiktās investīcijas termināļu būvniecībā Rīgas ostā.”
Saskaņā ar stividorkompāniju sniegto operatīvo informāciju decembra mēnesī netiek prognozētas būtiskas kravu apgrozījuma izmaiņas un tiek plānots apstrādāt 3,26 milj.t. kravu.
2015.g. 11 mēnešos kopējais beramkravu apgrozījums samazinājies par 370,8 tūkst.t. (-1,7%) un sasniedza 21,1 milj.t.. Lielākais apjoma pieaugums reģistrēts koksnes granulām (+45,9%, jeb +412,0 tūkst.t.) un labības produktiem (+37,2%, jeb +258,5 tūkst.t.). Palielinājies arī pārkrauto minerālmēslu apjoms (+4,1%, jeb +92,2 tūkst.t.). Beramkravu segmentā pārskata periodā samazinājies apjoms visām metālu grupas kravām – rūdai (-41,9%), metāllūžņiem (-24,7%), ferokausējumiem (-78,6%) un metāliem (-23,8%).
Pārskata periodā ostā pārkrauts 13,1 milj.t. ogļu, kas ir par 396,0 tūkst.t. jeb 2,9% mazāk nekā 2014. gada 11 mēnešos.
2015. gada 11 mēnešos par 0,85 milj.t. krities ostā pārkrauto ģenerālkravu apjoms (-13,0%, 5,7 milj.t.). Samazinājuma lielāko daļu veido konteinerkravas (-306,9 tūkst.t., jeb -8,1%), kurām būtiski apjoma kritumi šogad reģistrēti visās Baltijas jūras austrumu krasta ostās, ro-ro kravas (-227,6 tūkst.t., jeb -50,1%), kuru samazinājums saistāms ar Tallink līnijas ienācienu skaita samazināšanos, kā arī kokmateriālu ģenerālkravas (-219,2 tūkst.t., jeb -11,3%), pēc kurām krities pieprasījums tradicionālajos eksporta tirgos.
Novembrī salīdzinājumā ar oktobri nedaudz palielinājies ostā pārkrauto naftas produktu apjoms (0,76 milj.t). Kopumā lejamkravu rādītājos saglabājas pozitīva dinamika (9,7 milj.t.; +4,9%, jeb +452,6 tūkst.t.).
„Tendences rāda, ka spēja veikt mērķtiecīgu investīciju apguvi un konkurētspējīga servisa nodrošināšana, ir tie kritēriji, kas kravu īpašniekus pārliecina sadarboties tieši ar Rīgas brīvostu. Mūsu ieguldījumi ostas infrastruktūrā un padziļināšanā atmaksājas”, skaidro Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.