2015. gada 11 mēnešos ostā apkalpoti vidēji 3298 kuģi, visvairāk 1414 sauskravu kuģi, 693 tankkuģi, 519 konteinerkuģi un 371 balkeri. Kopumā kuģu ienācieni atsevišķos gada mēnešos sadalījušies vienmērīgi, bet lielākais apkalpoto kuģu skaits reģistrēts maijā un septembrī, kad ostā ienāca attiecīgi 317 un 316 tirdzniecības kuģi.
Vērojama tendence samazināties Rīgas brīvostā apkalpoto mazo kuģu līdz 10 000 GT īpatsvaram, kas ir indikators pareizai stratēģiskai plānošanai attiecībā uz infrastruktūras attīstību un kuģu ceļa padziļināšana darbiem, kas ostā ļauj ienākt lielākas klases kuģiem. 39,8% no Rīgas brīvostā apkalpotajiem kuģiem ir virs 10 000 GT un to īpatsvars turpina pieaugt.
Lai gan gada sākumā, pamatojoties uz Krievijas īstenoto politiku, nozares eksperti bija piesardzīgi prognozējot tranzītkravu plūsmu rezultātus, tomēr pārsvarā tika paredzēts ievērojams tranzītkravu kritumu. Neskatoties uz to Rīgas brīvostas pārvaldes realizētā stratēģija, kā arī ostā strādājošo uzņēmumu noslēgtie ilgtermiņa līgumi ar kravu piegādātājiem, šogad ir pierādījuši savu efektivitāti un kravu apgrozījuma kritums ir minimāls. Ņemot vērā 2014.gada rekordaugstos rezultātus, kā arī to, ka šī gada 11 mēnešu pārkrauto kravu statistika ir otra augstākā Rīgas brīvostas pastāvēšanas vēsturē, kravu apgrozījuma kritums (-2,1%) vērtējams kā optimāls, īpaši paturot prātā, ka Rīgas brīvosta apsteidz Klaipēdas ostu par teju 1,4 milj.t. pārkrauto kravu.
2015. gada 11 mēnešos pieauga ostā apkalpoto kruīzu kuģu skaits (+6 kuģi), turklāt turpina palielināties kruīza kuģu vidējais lielums (+13,6%) un pasažieru skaits kas pieaudzis par 13,7% salīdzinot ar iepriekšējo gadu 11 mēnešiem.
Rīgas ostā 2015.gadā atgriezušies mazie luksus klases un ekspedīciju kruīza kuģi. Jāpiemin, ka viens no šādiem ekspedīciju kuģiem Corinthian Rīgā ienāca 5 reizes un katrā ienācienā palika ostā vairāk kā diennakti, kas apliecina Rīgas ostā sniegto pakalpojumu kvalitāti un drošību.