15.07.2013.

Rīgas Brīvostas kravu apgrozījums tiek pakāpeniski palielināts un pirmā pusgada griezumā, pārkraujot 17,4 miljonus tonnu, Rīgas Brīvosta atkal kļuvusi par Baltijas valstu ostu līderi, apsteidzot Tallinu, Klaipēdu, Ventspili un Liepāju.

 

Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs uzsver: „Rīgas Brīvosta sevi ir pozicionējusi kā lielāko un labāko no Baltijas valstu ostām, tāpēc brīvostas pārvalde mērķtiecīgi strādā, lai ne tikai saglabātu pagājušajā gadā iegūto līdera statusu, bet turpinātu kāpināt kravu apgrozījumu Rīgas ostā. Ir lieki konkurēt ar Pēterburgas ostu, bet kravu apjoma ziņā sekot tai pa pēdām, vienlaikus saglabājot pārsvaru pār lielākajām Igaunijas un Lietuvas ostām. Paralēli veiksmīgajiem kravu pārkraušanas rādītājiem, jāatzīmē, ka būtiski pieaudzis kruīzu kuģu pasažieru skaits.”

Sešu mēnešu statistiskie rādītāji liecina, ka Rīgas Brīvostā kopumā ir pārkrauts 17,4 miljoni tonnu dažādu kravu, kas ir par 7,4% mazāk kā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, taču pēdējo piecu gadu laikā šis pusgads ir otrs veiksmīgākais. Jau iepriekš vēstīts, ka pagājušā gada janvārī Rīgas ostā tika pārkrauts netipiski liels kravu apjoms, kas bija lielākais ostas pastāvēšanas vēsturē, - tā ietekme saglabājās visa gada garumā. Ņemot vērā iepriekš minēto faktu, arī šā gada apstrādāto kravu apgrozījums vērtējams kā veiksmīgs. Vērtējot rādītāju augšupejošo tendenci, varam prognozēt, ka arī šajā gadā Rīgas Brīvosta būs starp vadošajām reģiona ostām.

Beramkravu segmentā gada pirmajos sešos mēnešos pārkrauts 10,10 miljoni tonnu, kas ir par 9% mazāk kā 2012.gada attiecīgajā periodā. Beramkravu segmentā vislielākais apjoma pieaugums vērojams minerālmēslu pārkraušanā + 13,4%, kā arī par 9,6% vairāk ir atsevišķi neizdalīto beramkravu. Koksnes granulu pārvadājumi palielinājušies par 22,5%; ogļu pārvadājumi samazinājušies - 12,8%; par 7,4% krities pārkrautais koksnes šķeldas daudzums.

Minimāls kritums, (- 1,1%) vērojams ģenerālkravu segmentā, kura ietvaros kopumā pārkrauts 3,3 miljoni tonnu. Šā kravu segmenta nozīmīgākais kravu veids ir konteineru pārvadājumi, kas šogad, attiecībā pret iepriekšējā gada atbilstošo laika periodu ir palielinājušies par 3,8%. Leonīds Loginovs norāda, ka vispasaules kopējā kravu struktūrā konteineru īpatsvars pieaug un pauž gandarījumu, ka Rīgas Brīvosta spēj adaptēties šo globālo pārmaiņu priekšā un konteineru kravu apstrādē uzrādīt aizvien labākus rezultātus. Par 2,5% pieaudzis arī Roll on/Roll off pārkrauto kravu apjoms. Kokmateriālu kravas samazinājušās par -11,4%.

Lejamkravu segmentā šogad kopumā pārkrauts 4 miljoni tonnu, kas ir par 8% mazāk kā iepriekšējā gada 1.pusgadā. No tiem 3,9 miljoni tonnu ir naftas produktu, kas ir par 8,3% mazāk kā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Savukārt sašķidrinātās gāzes pārkraušanas apjomi kāpuši par 52,8%.

Pasažieru pārvadājumos vērojams 4% kāpums gan Tallink prāmju līnijā +2.8%, gan kruīza kuģu pasažieru pārvadājumos +18,3% - šogad kopā apkalpoti 386 276 pasažieru.