Attiecībā pret 2013.gada martu šā gada martā Rīgas brīvostas uzņēmumos apstrādāts par 26,7% vairāk dažādu kravu, savukārt vērtējot gada pirmo ceturksni, šogad kravu apgrozījums palielinājies par 21,7%. Kopumā trijos mēnešos pārkrauts 9,92 miljoni tonnu un tas ir visveiksmīgākais gada pirmais ceturksnis ostas pastāvēšanas vēsturē.
Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks skaidro: „ Lai Rīgas osta spētu uzņemt un apstrādāt šādu kravu pieaugumu, iepriekšējos gados no Rīgas brīvostas pārvaldes puses ir ieguldīts liels darbs un daudz naudas, kam tagad redzam reālu atdevi. Tas attiecas gan uz kuģu ceļu padziļināšanu, gan pievadceļu infrastruktūras uzlabojumiem, ko brīvostas mērķtiecīgi ir veikusi nu jau gadiem ilgi. Atkārtošos teikdams, ka viens no Rīgas ostas attīstības stūrakmeņiem ir tās multifunkcionalitāte – mums ir iespēja apstrādāt ļoti plaša sortimenta kravas.”
Pieaug ogļu pārvadājumi
Beramkravu segmentā šogad kopumā pārkrauts 5,27 miljonu tonnu, kas ir par 17,8% vairāk kā pērn, tai skaitā no ostas nosūtīts 3,42 miljonu tonnu ogļu, kas ir par 10,2% vairāk kā iepriekšējā atskaites periodā. Līdz ar to var teikt, ka ogļu kravas pēc pagājušā gada krituma atgriežas iepriekšējo radītāju līmenī. Andris Ameriks atzīst, ka ogļu kravu apjoma pieaugums ietekmē pilsētnieku dzīves kvalitāti no vairākiem aspektiem, tāpēc Rīgas brīvostas uzdevums ir pēc iespējas ātrāk radīt apstākļus ogļu kravu pārcelšanai no pilsētas centra uz Krievu salu, kur top jaunā industriālā zona.
Būtisks – 36,2% pieaugums vērojams ķīmisko beramkravu jeb minerālmēslu kravu apjomā. Šogad līdz ar SIA „Riga Fertilizer terminal” darbu uzsākšanu Rīgas ostas terminālos apstrādāts jau vairāk kā pusmiljons tonnu šo kravu. Aktivizējušies arī labības produktu pārvadājumi, un pirmajā ceturksnī ostā pārkrauts 264,2 tūkst. tonnas. Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmajiem trim mēnešiem, tas ir gandrīz astoņas reizes vairāk.
Pieauguši arī rūdas, kūdras, dažādu metālu un metāllūžņu pārvadājumi, kā arī palielinājušies pārkrauto akmens šķembu, koksnes granulu un sojas produktu apjomi.
Apjomi sarukuši zāģmateriālu (-25,2%) un koksnes šķeldas (-37,2%) kravām.
Ģenerālkravu segmentā pieaugums visām kravu grupām
Ģenerālkravu segmentā kopumā šogad apstrādāts 1,81 miljons tonnu, kas ir par 13,7% vairāk kā iepriekšējā gada pirmajā ceturksnī. Vairāk kā pusi (jeb 56%) šajā segmentā veido konteinerkravu un pirmajā ceturksnī ostā pārkrauts vairāk kā 1.milj. šo kravu. Veiksmīgi strādā ne vien regulāro pārvadājumu līnijas, bet arī ostas termināļi – kā norāda A.Ameriks uzņēmumi ir uzsākuši kokmateriālu kravu konteinerizāciju, kas ļauj efektīvi izmantot tukšos konteinerus, kas no Eiropas tiek atgriezti Ķīnā. Ģenerālkravu grupā gada pirmajā ceturksnī pieauguši arī Roll on/Roll off kravu (+9,1%) un kokmateriālu (+12,4%) apjoms un dažādu metālu izstrādājumu apjoms.
Naftas produktu apjoms pieaug par 36,5%
Procentuāli vislielākais kravu apjoma pieaugums gada pirmajā ceturksnī ir noticis lejamkravu segmentā, it īpaši naftas produktu kravu grupā. Kopumā lejamkravu segmentā pārvadātas 2,83 miljoni tonnu, kas ir par 36,3% vairāk kā 2013.gada pirmajā ceturksnī.
Apkalpoti 162 878 pasažieri
Pozitīva tendence vēl arvien vērojama pasažieru pārvadājumu jomā, - šogad Rīgas ostā apkalpots par 3,5% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos trīs mēnešos.