05.01.2016.

2015. gada 12 mēnešos ostā apkalpoti vidēji 3587 kuģi, visvairāk 1539 sauskravu kuģi, 753 tankkuģi, 564 konteinerkuģi un 410 balkeri. Kopumā kuģu ienācieni atsevišķos gada mēnešos sadalījušies vienmērīgi, bet lielākais apkalpoto kuģu skaits reģistrēts maijā un septembrī, kad ostā ienāca attiecīgi 317 un 316 tirdzniecības kuģi.

 

Kā ļoti pozitīvs ir atzīmējams fakts, ka 2015. gada 12 mēnešos pieauga ostā apkalpoto kruīzu kuģu skaits (+6 kuģi), kas ir par 10,3% kā 2014.gadā. Turklāt turpina palielināties kruīza kuģu vidējais lielums (+13,4%) salīdzinot ar iepriekšējo gadu 12 mēnešiem.

Tāpat 2015. gadā nedaudz palielinājies kuģu skaits, kuru GT ir no 6001 līdz 10 000, bet kā noturīga un pozitīva vērtējama tendence samazināties to kuģu skaitam, kuru GT ir zem 6001. Šī tendence liecina par to, ka ir attaisnojusies stratēģija attiecībā uz infrastruktūras attīstību un kuģu ceļa padziļināšana darbiem, kas ostā ļauj ienākt lielākas klases kuģiem. 39,7% no Rīgas brīvostā apkalpotajiem kuģiem ir virs 10 000 GT un to īpatsvars, salīdzinot ar diviem iepriekšējiem gadiem, turpina pieaugt.

Starp ievērojamākajiem kuģu ienācieniem Rīgas brīvostā jāmin zem Kipras karoga kuģojošais, 256,3 m garais Orient Centaur. Šis beramkravu kuģis ir 43,06 m plats un tā iegrime ir 14,5 m. Kuģa GT ietilpība ir 63993 tonnas.

Starp naftas produktu tankkuģiem jāatzīmē 250 m garais, zem Maršala Salu karoga kuģojošais Riverside kuģis. Lai gan kuģa garums ir īsāks par Orient Centaur, tas ir platākais kuģis, kas ienācis Rīgas brīvostā 2015.gadā. Kuģa platums ir 44,03 m un GT ietilpība 62856 tonnas.

Pieminēšanas vērts ir Heavy lift klases kuģa Zhen Hua 19 Rīgas brīvostas apmeklējums, kas šajā gadījumā neizceļas ar rekordlieliem parametriem, bet ar to, ka uz Rīgas brīvostu nogādāja veselu ceļamkrānu sistēmu – nedemontētā stāvoklī.

Atzīmējot konteineru līnijas tendences 2015.gadā, galvenokārt jāuzsver vairāki Mediterranean Shipping Company (MSC) kuģu ienācieni Rīgas brīvostā. Šīs kompānijas kuģu apkalpošana Rīgas brīvostā nav retums, taču uzsvēršanas vērts ir fakts, ka šīs kompānijas, Rīgas ostā ienākošo kuģu aptuvenais vidējais garums ir 200 m un GT ietilpība ap 30000 tonnām.