05.10.2023.
Translogistica Kazakhstan 2023

Šonedēļ Astanā, Kazahstānā, norisinās viens no lielākajiem reģiona transporta un loģistikas nozares forumiem - starptautiskā izstāde “Translogistica Kazakhstan 2023” un starptautiskais biznesa forums “New Silk Way”. Rīgas osta izstādē piedalās Latvijas vienotā transporta nozares uzņēmumu stendā zem zīmola VIALatvia kopīgi ar Ventspils un Liepājas ostām, koncerna “Latvijas dzelzceļš“ uzņēmumiem, AS “Lidosta Rīga” un LR Satiksmes ministriju.

Globālās ekonomikas krīze, ģeopolitiskie izaicinājumi un ierasto loģistikas ķēžu sagrūšana neapšaubāmi ietekmē kravu plūsmu arī Rīgas ostā. Šobrīd ostas komersanti kopā ar Rīgas brīvostas pārvaldi īpaši aktīvi iesaistītās jaunu tirgu izpētē, jaunu kravu piesaistē un jaunu piegāžu ceļu izveidē, kas ļautu kompensēt ierasto kravu apjomu samazināšanos. Tādēļ nozares pasākumos Kazahstānā Rīgas osta ir pārstāvēta ar rekordlielu uzņēmēju delegāciju - pārstāvjiem no astoņām ostas kompānijām: Extron Baltica, Man-Tess, KS Terminal, Jaunzeltiņi, WT Terminal, Portek, Baltic Container Terminal un Rīgas universālais termināls.

Kravu loģistikā Kazahstāna daudzu gadu garumā ir bijis nozīmīgs partneris Rīgas ostai un šobrīd sadarbība iegūst vēl jaunas dimensijas un virzienus. Krievijas uzsāktā kara rezultātā ir sagrauti Kazahstānai nozīmīgi eksporta produkcijas - ogļu, metāla rūdu, graudu un krāsainās metalurģijas izstrādājumu, ierastie loģistikas ceļi caur Krievijas ostām. Tādēļ jau kopš pagājušā gada pavasara Kazahstānas uzņēmēji meklē alternatīvus loģistikas risinājumus, tai skaitā caur Rīgas ostu.

Ostas uzņēmumu pārstāvji uzsver, ka izstāde “TransLogistica Kazakhstan” šogad ir plaši apmeklēta un interese par kravu nosūtīšanu caur Rīgas ostu Kazahstānas pusei saglabājas nemainīgi augsta. Šogad vērojama īpaši liela interese par iespējām nosūtīt caur Rīgas ostas termināļiem Kazahstānas graudaugus un citus lauksaimniecības produktus - rapsi, pākšaugus un linsēklas. Vairākas loģistikas kompānijas, kas apkalpo lielos Kazahstānas ražošanas uzņēmumus, interesējās par Rīgas ostas noliktavu iespējām gan beramkravu, gan ģenerālkravu segmentā.

Ir interese arī par dažāda veida Kazahstānas kravu - ferosakausējumu, krāsainās metalurģijas produkcijas un minerālmēslu, nogādāšanu Rīgas ostā pa dzelzceļu, kur ostas terminālos tās tiktu konteinerizētas un tālāk sūtītas pircējiem pa jūru, izmantojot konteinerlīnijas. Kopš kara sākuma, starptautisko konteineru līniju kuģi nenāk uz Krievijas ostām, radot lielas problēmas ne tikai Krievijas, bet arī Kazahstānas eksportētājiem. Likumsakarīgi, ka Kazahstānas uzņēmēji interesējas, vai var pieņemt un nosūtīt kravas caur Rīgas ostu.

Kazahstānas uzņēmēji interesējas arī par importa iespējām caur Rīgas ostu. Pārsvarā tās ir dažādas preces, kas līdz Rīgai tiek nogādātas konteineros, ostas termināļos pārkrautas vagonos un tālāk nosūtītas uz Kazahstānu izmantojot dzelzceļu. Ostas komersanti saņēma piedāvājumus paplašināt esošās kravu piegādes, piemēram, auto riepu importu uz Kazahstānu, kā arī saņēma jaunus pieprasījumus mašīnu, iekārtu un izejvielu importam ieguves rūpniecībai un krāsainajai metalurģijai.


Papildus informācija medijiem:

Liene Ozola
Liene Ozola
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
  • Liene.Ozola [at] rop.lv, +371 670 308 53
  • Rīgas brīvostas pārvalde
  • Kalpaka bulvāris 12, Rīga, Latvija, LV-1010