Šā gada sākuma divi mēneši, attiecībā pret iepriekšējā gada janvāra un februāra rādītājiem Rīgas brīvostā iezīmējas ar būtisku kravu apgrozījuma pieaugumu. Pārkrautais kravu apjoms ir par 28,8% lielāks, kas absolūtos skaitļos sastāda 6,19 miljonus tonnu (2011.g.2 mēnešos 4,81 milj.tonnu).
Beramkravu segmentā pieaugums ir 37,1 %, kas ir par 1 miljonu tonnu vairāk nekā iepriekšējā gada atbilstošajā atskaites periodā. Kopumā beramkravu segmentā pārkrauts 3,53 milj.tonnu, no tiem 2,46 milj.tonnu ir akmeņogles. Koksnes šķeldas apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieaudzis par 56,8% un sasniedz 205 tūkstošus tonnu. Koksnes izstrādājumu sortimentā arvien lielāka loma ir arī koksnes granulām, - nosūtīti 132,2 tūkstoši tonnu, kā arī zāģmateriāliem - 47,4 tūkstoši tonnu, kas ir vairāk nekā divas reizes vairāk kā pērnā gada divos mēnešos. Dubultojies ir arī pārtikas produktu pārkraušanas apjoms. Apjoma samazinājums vērojams rūdas (30%), minerālmēslu (- 17,7%), celtniecības materiālu (- 32,6%) un ferokausējumu (23,1%) kravu grupās.
Kopumā ģenerālkravu segmentā apjoms palielinājies par 19,7% un sasniedz 1,05 milj.tonnu. Vairāk par pusi šī segmenta kravu sastāda konteinerizētās kravas, kuru apjoms pret iepriekšējā gada sākuma mēnešiem ir palielinājies par 42,3%. Par 8,8 % palielinājusies Roll on/Roll of kravu apjoms. Viena no lielākajām ģenerālkravu segmenta grupām ir kokmateriāli. Šā gada sākumā pārvadāts par 2,8 % mazāk nekā pagājušā gada pirmajos 2 mēnešos. Taču šī kravu veida īpatsvars vēl arvien ir nozīmīgs, un savas pozīcijas kopējā bilancē nezaudē, – šogad nosūtīti 357,6 tūkstoši tonnu kokmateriālu.
Arī lejamkravu segmentā ir noticis būtisks palielinājums – 18,7%, sasniedzot 1,61 miljonu tonnu.
Pārkrauto kravu apjoma pieaugums liecina gan par Rīgas brīvostas spēju pielāgoties pasaules tirgos augošajam pieprasījumam, gan arī par nepieciešamību pēc ostas infrastruktūras modernizēšanas. Piemēram, pārkrauto ogļu kapacitāte tuvojas savam maksimumam, un termināļi, kuri darbojas lejamkravu apstrādes segmentā, strādā ar pilnu jaudu. Domājot par ilgtermiņa attīstību un konkurētspējas saglabāšanu, tuvākajā laikā būtu jāuzsāk Krievu salas projekta realizācija, lai nenonāktu situācijā, kurā pieprasījums pārsniedz ostas iespējas un tiek bremzēta ostas attīstība.
Šogad Rīgas ostā apkalpoti jau 96 999 pasažieri. Tas ir par 3,2% vairāk nekā iepriekšējā gada atbilstošajā periodā. Tūrisma sezona vēl nav sākusies, tāpēc kruīza kuģi Rīgas ostā vēl nav ienākuši.