26.06.2013.

Šodien, 26. jūnijā Rīgas vicemērs un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks, Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, kā arī ostas inženieri un tehniskie speciālisti vērtēja Ķīpsalas krasta nostiprinājumu renovācijas projekta progresu.

Domājot par rīdzinieku iemīļotāko atpūtas vietu labiekārtošanu, šogad pie Vanšu tilta tika sakārtota peldvieta un jau 2012.gada oktobrī ar Rīgas brīvostas pārvaldes atbalstu uzsākts darbs pie krasta nostiprinājumu renovācijas Ķīpsalā, Brīvostas teritorijā. Ķīpsalas krasta nostiprinājuma kopējais garums, kas atrodas Rīgas brīvostas teritorijā, ir 1,8 km. Visā brīvostas teritorijā esošās Ķīpsalas krasta nogāzes nostiprinājuma posmā būtiski remonta darbi nav veikti kopš pagājušā gadsimta sākuma.

„Ķīpsalas krasta stiprinājumi nav laboti kopš cara Aleksandra laikiem, tagad pēc simts gadiem mēs to darām. Pēc nostiprinājumu rekonstrukcijas gar Ķīpsalas krastu tiks izbūvēta arī promenāde. Tādejādi līdz ar jau atklāto peldvietu un topošo jahtu ostu Ķīpsala kļūs pār vēl vienu vietu, kur rīdzinieki varēs pienācīgi atpūsties”, uzskata Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs norāda, ka: „Līdz šim vairāk ir attīstīts Daugavas labais krasts, taču tagad lielāku uzsvaru liksim uz kreisā krasta labiekārtošanu, lai izveidotu modernu jahtu piestātni, kas dotu papildus darbavietas rīdziniekiem. Brīvosta ir daļa no Rīgas pilsētas, un šie darbi ir ļoti labs veids kā ostai iekļauties pilsētvidē”.

Rīgas brīvostas teritorijā esošā Ķīpsalas krasta nostiprinājuma remonta mērķis ir apturēt esošo nostiprinājumu bojājumu attīstību, atjaunot izbrukušās vietas un nostiprināt nogāzes.

Posmā no Balasta dambja nama Nr. 42 līdz Enkuru ielai krasta nostiprinājums ir salīdzinoši labā stāvoklī. Šajā posmā paredzēts saglabāt esošo krasta nostiprinājumu konfigurāciju, ar laukakmeņiem uzpildot izbrukušās vietas. Virzienā no Enkuru ielas uz Ķīpsalas lejteci krasta nostiprinājums ir ievērojami bojāts. Šajā posmā nepieciešams veikt koka pāļu nostiprinājuma atjaunošanu, kā arī atsevišķās vietās veikt laukakmeņu krāvuma atjaunošanu visā nogāzes augstumā.

Gar Ķīpsalas krastu ieguļ grunts slāņi ar atšķirīgiem fizikāli mehāniskiem rādītājiem, turklāt atsevišķos posmos ir dūņām piesātinātas gruntis un dūņu noguluma starpkārtas, ar mazu nestspēju, tāpēc izveidoti vairāki pāļu nostiprinājuma tipi, kas paredzēti izbūvei dažādos dziļumos.

Lai nodrošinātu ilgāku jauno koka pāļu kalpošanas laiku tiek izmantots svaigi cirsts, mizots priedes koks, pāļu diametrs ir 20÷25 cm.

„Krasta nostiprinājumu renovācija Ķīpsalā, Rīgas brīvostas teritorijā” tehnisko projektu izstrādāja SIA „Inženieru birojs „Kurbada tilti”. Rekonstrukcijas darbus veic – ģenerāluzņēmējs A/S „BMGS. Ķīpsalas krasta rekonstrukcijas darbi uzsākti 2012. gada oktobrī un tiks pabeigti līdz 2014. gada 31. oktobrim.

{phocagallery view=switchimage|basicimageid=829}