2018. gadā Rīgas Brīvostas pārvaldes mārketinga aktivitātes, piesaistot ostai jaunas kravas un pasažieru plūsmas, būs vērstas gan uz esošo tirgu saglabāšanu, gan aktīvu darbu jaunos reģionos. Mārketinga jomā Rīgas Brīvostas pārvalde turpinās stratēģisko sadarbību ar ostas uzņēmējiem, atbalstot tos kravu un investīciju piesaistē.
RBP mārketinga direktors Edgars Sūna: “2018. gadā noteikti saglabāsim stratēģisko fokusu uz mūsu tradicionālajiem lielajiem mērķa tirgiem: Krieviju, Baltkrieviju, Ukrainu, Kazahstānu, Centrālāzijas valstīm un Ķīnu. Šogad sadarbībā ar AS “Latvijas Dzelzceļš”, Satiksmes ministriju un citiem nozares pārstāvjiem turpināsim aktīvu darbu Baltkrievijas virzienā. Tur nozarei ir skaidri nosprausti mērķi un Rīgas ostai laba iespēja konkurēt ar Klaipēdas ostu par Baltkrievijas kravu piesaisti.
Ģeopolitisko norišu kontekstā pēdējos gados mērķtiecīgi strādājam alternatīvos kravu piesaistes tirgos. 2018. gadā pastiprinātu uzmanību pievērsīsim Indijai un Irānai.Šajos tirgos piedāvājam Rīgas ostu kā loģistikas centru preču izplatīšanai Baltijā, Skandināvijā un Ziemeļvalstīs. Indijas uzņēmēji un amatpersonas jau ir izrādījuši interesi par Rīgas ostu un iespējām šeit veidot loģistikas centru Indijas preču eksportam uz Ziemeļeiropas, Krievijas un NVS valstu tirgiem. Jaunas aktivitātes ir gaidāmas saistībā ar pagājušajā gadā parakstīto sadarbības līgumu starp Latvijas dzelzceļa koncernu un Indijas dzelzceļu.
Savukārt Irānai ir būtiska loma kā tranzītvalstij Indijas kravu transportam uz Ziemeļeiropu. Irāna tāpat kā Latvija ir ieinteresēta Ziemeļu – Dienvidu transporta koridora attīstībā starp Indiju un Ziemeļeiropu. Pagājušā gada nogalē parakstītais sadarbības memorands starp SIA “LDz Loģistika” un Irānas dzelzceļa kravu loģistikas uzņēmumu, kas paredz jaunu maršrutu izstrādi no Indijas un Irānas, nosaka arī jaunus izaicinājumus Rīgas ostai kā šī transporta koridora būtiskam posmam."
Attiecībā uz pasažieru pārvadājumiem Rīgas brīvostas pārvaldes mērķa tirgi ir prāmju un kruīza līniju operatoru “pieraksta’’ valstis - Zviedrija, Vācija, Somija, ASV, Spānija, Itālija un Norvēģija. Kruīzu segmentā jaunie tirgi, kuriem pievērš uzmanību arī Rīgas osta, ir Āzijas valstis, īpaši Ķīna, kurā pēdējo gadu laikā kruīza tūrisma nozare attīstās ļoti strauji.