31.05.2019.

Pagājušajā nedēļā no Rīgas ostas lielākā konteineru termināļa “Baltic Container Terminal” uz Ninbo pilsētu Ķīnā tika nosūtīts pirmais kravas konteiners, kas iezīmēja jaunizveidotā Ķīnas (Ninbo) – Latvijas pārrobežu e-komercijas centra darbības uzsākšanu.  Ar šo konteineru pircējiem Ķīnā tiks nogādātas Rīgas laku un krāsu rūpnīcas krāsas. Notikums tika svinīgi atzīmēts ar e-komercijas centra atklāšanas ceremoniju, ko organizēja Ķīnas Tautas Republikas vēstniecība Latvijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Centrālās un Austrumeiropas e-komercijas centra attīstības asociācija sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi un SIA “Baltic Container Terminal”.

“E-komercija pēdējo 10 gadu laiku ir kļuvusi par svarīgu starptautiskās ekonomikas sastāvdaļu, un Latvija ar savu stratēģiski izdevīgo atrašanās vietu spēj kalpot pārrobežu e-komercijas attīstībai Ķīnas un Eiropas valstu starpā. Redzu šeit izdevību arī Latvijas uzņēmumiem paplašināt tirgus iespējas uz Ķīnu, līdz ar centra izveidi, palielinot tirdzniecības apjomus un dibinot plašāku sadarbību ar valstīm un tirdzniecības uzņēmumiem,” savā uzrunā uzsvēra LIAA direktors Andris Ozols.

Ninbo ir galvenais spēlētājs Ķīnā pārrobežu e-komercijas attīstīšanā ar nozīmīgu pieredzi šajā jomā. Tas nozīmē, ka Latvija ir ieguvusi atzītu un pieredzējušu partneri. Savukārt Ķīnas puse saredz Latvijā potenciālu nozīmīgam loģistikas mezglam. “Mums jāizmanto Latvijas priekšrocības un jāstiprina sadarbība. Latvija ir izcila vieta, lai veidotu šeit preču tranzīta mezglu visam Austrumeiropas un Centrāleiropas tirgum. Mums kopīgiem spēkiem jāattīsta tirdzniecība visā reģionā”, uzskata SIA “Latvia E-commerce Hub” valdes priekšsēdētājs Cjiņs Gans. 

Ķīnas (Ninbo) – Latvijas pārrobežu e-komercijas centra mērķis nav tikai Ķīnas preču importa nodrošināšana, bet gan ātra un efektīva kravu kustība abos virzienos. Pirmais nosūtītais konteiners no Rīgas ostas tam ir gana spēcīgs apliecinājums. Tālākie e-komercijas centra attīstītāju plāni ir veidot ērtas digitālās platformas uzņēmējiem, lai tirdzniecību padarītu pēc iespējas vienkāršāku un pieejamāku.