Šā gada pirmo četru mēnešu kravu apgrozījuma rezultāti liecina – Rīgas osta ar kopumā pārkrautiem 12,52 miljoniem tonnu ir lielākā starp Baltijas valstu ostām.
Jau no janvāra Rīgas ostā vērojams straujš kravu apgrozījumu kāpums un arī četru mēnešu rezultāti ir pārliecinoši – Rīgas ostā ir apkalpots par 14,89 % vairāk kravu nekā iepriekšējā gada atbilstīgajā atskaites periodā.
Beramkravu segmentā panākts 17,8% pieaugums, jeb par nepilnu miljonu tonnu apstrādāto kravu vairāk nekā iepriekšējā gada četros mēnešos. Kopsummā tas sastāda 7,12 miljonus tonnu. Tradicionāli dominējošā kravu grupa ir akmeņogles, kuru apjoma pieauguma dinamika ir 20,2% un šogad pārsniedz jau 5 miljonu tonnu robežu.
Palielinās arī citu beramkravu, tai skaitā akmens šķembu, koksnes granulu, asfalta, pārkraušana. Par 17,2% pieaudzis koksnes šķeldas daudzums, bet metāllūžņu daudzums palielinājies gandrīz divas ar pusi reizes.
Apgrozījuma kritums vērojams minerālmēslu pārvadājumos (-15%), rūdas (-69,7%), kūdras (-8%) un ferokausējumu (-24,7%) kravām.
Ģenerālkravu segmentā kopējais pieaugums ir 10,9%. Vislielākā pieauguma dinamika – 32,6%, - vērojama konteinerizēto kravu grupā. Kopumā šogad pārkrauti jau 1,23 miljoni tonnu konteineros ievietoto kravu. Straujais pieaugums liecina par konteinerizēto kravu popularitātes pieaugumu jūras pārvadājumos.
Ģenerālkravu segmenta Roll on/Roll of kravu grupā pieaugums bijis par 7,1%. Samazinājies ir pārkrauto kokmateriālu daudzums (-13%). Kā jau iepriekš vēstīts – kokmateriālu kravu pārkraušana pakāpeniski pāriet mazo ostu pārziņā, tāpēc Rīgas ostā šo kravu apjoms krītas.
Lejamkravu statistika pierāda – šī gada pieauguma dinamika ir 11,5%, kas kopumā sastāda 3,19 miljonus tonnu. No tiem absolūti lielākais apjoms (3,18 milj.t.) ir naftas produkti.
Arī pasažieru pārvadājumu jomā attiecībā pret iepriekšējo gadu ir vērojama pozitīva dinamika (+4,6%) – tādējādi šogad Rīgas ostā apkalpoti jau 208 189 pasažieri, tostarp 4791 kruīza pasažieris.