28. jūnija LR Ministru kabineta sēdē tika akceptēti “Noteikumi par starptautiskajiem kravu pārvadājumiem paredzēto konteineru atbilstības novērtēšanu un verificētās bruto masas noteikšanu, paziņošanu un kontroli”. Ar šiem noteikumiem Latvijā tiek ieviestas starptautiskās saistības, kas izriet no Starptautiskās konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS konvencija) grozījumiem. Atbilstoši SOLAS konvencijas grozījumiem kravas nosūtītājam ir pienākums noteikt konteinera verificēto bruto masu un to paziņot kuģa kapteinim un terminālim pirms konteinera uzkraušanas uz kuģa. Minētie grozījumi SOLAS konvencijā visā pasaulē stājas spēkā šī gada 1. jūlijā un visu Rīgas brīvostas konteineru termināļu pārstāvji apliecināja, ka uzņēmumi ir gatavi pildīt MK noteikumos un konvencijas grozījumos noteiktās prasības.
Starptautiskā Jūrniecības organizācija (IMO) ir veikusi grozījumus SOLAS konvencijā, lai nepieļautu gadījumus, kad kravu nosūtītājs dokumentos sniedz nepatiesas ziņas par konteinera svaru. Šāda nepatiesu ziņu sniegšana rada riskus konteineru kravas bojājumiem, kravas pazušanai jūrā, kuģa bojājumiem, kā arī apdraud kuģa apkalpes dzīvību. Grozījumi SOLAS konvencijā paredz, ka no 2016. gada 1. jūlija katram konteineram pirms uzkraušanas uz kuģa ir jānosaka verificētā bruto masa un jāpaziņo tā kuģošanas līnijai un termināļa operatoram. SOLAS konvencijā un MK noteikumos arī ir noteiktas divas metodes pēc kādām ir pieļaujama masas noteikšana: 1) konteineru nosverot ar atbilstošiem svariem, 2) saskaitot kopā masu atsevišķām kravas vienībām konteinerā, iepakojuma un konteinera neto masu.
Lai arī par konteinera verificētās masas noteikšanu un paziņošanu ir atbildīgs kravas nosūtītājs, un teorētiski to var veikt arī jebkurā citā vietā, praktiski konteineru svēršana galvenokārt tiks veikta ostas termināļos. Tāpat arī konteinerkuģu līnijas var pieprasīt konteineru pārbaudes svēršanu pirms uzkraušanas uz kuģa. Rīgas brīvostā konteineru kraušana notiek trīs termināļos: SIA “Baltic Container Terminal”, SIA “Riga Universal Terminal” un SIA “Riga Container Terminal”. Visu uzņēmumu pārstāvji apliecina, ka termināļos jau šobrīd ir pilnīgi viss nepieciešamais, lai varētu veikt konteineru svēršanu un paziņošanu kā to paredz MK noteikumi un SOLAS konvencija.