Atsaucoties uz Rīgas brīvostas Kuģu satiksmes centra kuģu iziešanas žurnāla datiem, 2016. gada martā no ostas kopskaitā izgājuši 844 kuģi. Arī marta mēnesī vērojams pasažieru kuģu un prāmju, to skaitā kruīzu kuģu pieaugums (+8,9%), kā arī konteinerlīniju kuģu pieaugums (+5,7%).
Marta mēnesī no kopējā kuģu skaita visvairāk apkalpoti sauskravu kuģi (381), tankkuģi (173), konteinerkuģi (139), balkeri (84), kā arī 49 pasažieru kuģi. Kopumā gan apkalpoto kuģu skaits marta mēnesī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, ir samazinājies par 5,9%.
Vērojot tirgus tendences, nozares eksperti atzīmē, ka galvenokārt kuģu skaita samazinājums skaidrojams ar ģeopolitisko situāciju reģionā un izmaiņām pasaules tirgus konjunktūrā. Kā pozitīva ir vērtējama tendence kopš 2014. gada palielināties to kuģu īpatsvaram, kuru GT (Bruto ietilpība) ir no 20 001 GT līdz 40 000 GT (18%).
RB valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks apkalpoto kuģu skaita kritumu komentē sekojoši: “Pirmkārt, ir jāņem vērā apstāklis, ka Krievija daļu no kravām, ko savulaik Krievijas uzņēmēji nosūtīja caur Rīgu, tagad tiek nosūtītas caur Krievijas ostām, kas strauji attīstās un paplašina piedāvāto pakalpojumu diapazonu.” A.Ameriks uzsver, ka jau apstiprinot RBP budžetu, tika plānots kravu apgrozījumu kritums 10 % robežās. Līdz ar to arī ieņēmumu sadaļā prognozējām mazākus ienākumus, un attiecīgi visi investīciju plāni ir pakāroti samazinātai ienākumu prognozei.
A.Ameriks atzīmē, ka pārkrauto kravu kritums, kas vērojams Latvijas ostās ir jārisina kompleksi, iesaistot visas Latvijas ostu pārvaldes, Latvijas dzelzceļu, Satiksmes ministriju un premjeru, jo valsts ekonomikai šī nozare dod ievērojamu atspaidu un ietekmē vairāku desmitu tūkstošu Latvijas iedzīvotāju dzīvi.