Pamatojoties uz Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra sniegto informāciju, kas vēsta, ka Latvijas ūdenstilpnēs ledus biezums turpinās pakāpeniski pieaugt, Kuģu satiksmes un vadības centrā informē, ka situācija Rīgas brīvostas akvatorijā un Rīgas jūras līcī kuģu satiksmi neietekmē. Gan kravas, gan pasažieru kuģu ienākšana norit pēc plāna.
Neskatoties uz to, ka Āgenskalna un Andrejostas līčos ledus biezums sasniedz līdz 16 cm, tuvāk līcim, piemēram, Audupē ledus biezums sasniedz vien 2 cm biezumu. Ledus sācis veidoties arī Rīgas līča piekrastē, tomēr tas vēl ir pārsvarā dreifējošs un plāns.
Kā informē Rīgas brīvostas Kuģu satiksmes un vadības centrā, kas atrodas Vecmīlgrāvī, šobrīd gan kuģu ceļš brīvostas akvatorijā, gan līcī ir no ledus brīvs. Situācija var pamainīties brīdī, kad tiek atvērts Daugavas HES, kā rezultātā akvatorijā varētu tikt ieskaloti dreifējoši ledus gabali, kas gan neietekmētu kuģu satiksmes intensitāti.
Šobrīd gaisa temperatūra nav pietiekami zema, lai atdzesētu ūdeni un līdz ar to strauja upes aizsalšana pie iztekas jūrā nav novērota. Kā informē Rīgas brīvostas Ostas kapteinis Artūrs Brokovskis – Vaivods, pieredze rādot, ka temperatūrai saglabājoties -10 grādu ietvaros nedēļas garumā, akvatorija aizsalšana ir pāris dienu jautājums. Taču papildus ostas kapteinis ziņo, ka tuvākajās nedēļās ūdens atdzišanu varētu kavēt labvēlīgu vēju klātbūtne, kas veicina ūdens masu cirkulāciju un tādejādi arī mazina aizsalšanas risku.
Kā jau iepriekš vēstīts, neskatoties uz gaidāmajiem laikapstākļiem, Rīgas brīvostas flote šogad ziemas navigācijai ir sagatavojusies īpaši, jo papildus ledlauzim Varma un trīs ledus klases velkoņiem, šogad ekspluatācijā ir nodots arī ledus klases velkonis Foros, kas savos parametros vairāk līdzinās ledlauzim.