Šī gada 8. augustā Rīgas ostu atstāja līdz šim lielākais kuģis, kāds uzņemts Rīgas ostā. Ar Nīderlandes karogu kuģojošajā UBC ONSAN ir iekrautas nepilni 112 tūkstoši tonnu ogļu, kas tiek nogādātas Francijas ostā Dinkerku.
Kuģa garums ir 260 m, platums 43 m, iegrime 14,5 m. UBC ONSAN ienākšana Rīgas ostā ir apliecinājums, ka Rīga ir gatava uzņemt pašus lielākos kuģus, kādi spēj ienākt Baltijas jūrā.
Atgādinām, ka iepriekš lielākais kuģis, kāds apkalpots Rīgas ostā, bija ar Grieķijas karogu kuģojošais Kyzikos, kura garums ir 230 m, platums 37 m, iegrime 14,2 m. Tā tilpnēs tika iekrautas 82,2 tūkstoši tonnu dzelzsrūdas.
Minētie kuģi ir lielāki par tā sauktajiem Panamax tipa kuģiem, jo Panamas kanālā nevar ieiet kuģi, kuru platums ir lielāks par 33 m.
„Šādu kuģu piesaistīšana ir mūsu tālejošākie mērķi, tāpēc visātrākajā iespējamajā laikā ir jārealizē ieplānotie kuģu ceļu padziļināšanas un jaunu dziļūdens piestātņu būvniecības projekti. Ja Rīga kavēsies ar infrastruktūras uzlabojumiem, mēs varam zaudēt konkurētspēju un līdz ar to savas līdera pozīcijas Baltijas jūrā, ko esam ieguvuši, pateicoties izstrādātajai un līdz šim īstenotajai brīvostas infrastruktūras pilnveidošanai”, pārliecināts ir Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.