Šā gada pirmajos sešos mēnešos Rīgas brīvostā sasniegts jauns rekords – pusgadā pārkrauts 16,83 miljoni tonnu dažāda veida kravu, kas ir par 15,4 % vairāk nekā iepriekšējā gada atbilstīgajā periodā.
Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks ir patiesi gandarīts par stividoru darbību, nenoliedzot Brīvostas pārvaldes ieguldījumu šī rezultāta sasniegšanā. „Redzot kādā tempā attīstīs Rīgas osta un kāda ir pārvadāto kravu pieauguma dinamika, aizvien aktuālāks ir jaunu dziļūdens piestātņu būvniecības jautājums. Jau ziņots, ka jaunas dziļūdens piestātnes tiks izbūvētas Krievu salas projekta ietvaros, kura realizācijai jau vajadzēja sākties. Viennozīmīgi tas ir lielākais un vērienīgākais investīciju projekts Rīgas brīvostā, taču arī ar salīdzinoši nelielu, bet ne mazāk nozīmīgu, infrastruktūras projektu realizēšanu, to skaitā dzelzceļa pievadceļu izbūvi, kuģu ceļu padziļināšanu, tiek uzlabota ostas kapacitāte un Rīga kļūst arvien saistošāka gan Austrumu, gan Rietumu kravu īpašniekiem.”
Vislielākais kravu pieaugums vērojams naftas produktu segmentā – šogad pārkrauts 4,3 miljoni tonnu šīs ekonomiski izdevīgās kravas, kas ir par 45,2 % vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. Provizoriskā informācija liecina, ka arī turpmāk naftas produktu pārkraušanas apjoms Rīgas ostā turpinās pieaugt.
5,8 % pieaugums vērojams ģenerālkravu segmentā, kurā attiecībā pret iepriekšējo atskaites periodu vislielākais pieaugums ir konteinerizētajām kravām – 18,6 %. Kopumā šogad Rīgas ostā pārkrauts 1,45 miljoni tonnu konteinerizēto kravu.
Beramkravu segmentā kopējais kravu apgrozījuma pieaugums ir 8,6 %. Ogļu pārkraušana ir palielinājusies par 10,5 % un sastāda jau gandrīz 6,5 miljonus tonnu. Minerālmēslu pārvadājumi palielinājušies par 12,1% un skaitliskā izteiksmē sastāda 784 tūkstošus tonnu. 19% pieaugums ir rūdas pārvadājumiem, kam ir vērojama sistemātiska pieauguma dinamika, sasniedzot 309 tūkstošus tonnu gada 6 mēnešos. Rūda ir viena no tām kravu grupām, kuras pārvadājumiem tiek izmantoti lieli kuģi un to uzkraušanai nepieciešamas dziļūdens piestātnes. Šajā segmentā procentuālā izteiksmē samazinājušies pārtikas, zivju, labības, mašīnu un iekārtu pārvadājumi, taču minētās kravu grupas kopējā ostas kravu struktūrā ieņem ļoti nenozīmīgu vietu un iespaidu uz kopēju ostas attīstības dinamiku neatstāj.
Kopējais pasažieru skaits attiecībā pret 2010.gada pirmo pusgadu palielinājies par 14,6%, jeb šogad Rīgas ostā apkalpoti 370 726 pasažieri. No tiem gandrīz 40 tūkstoši ir kruīzu kuģu pasažieri. Ameriks norāda: „Kruīza kuģu pasažieri vidēji tērē daudz vairāk nekā regulāro reisu pasažieri. Tāpēc tieši šo pasažieru piesaistei pēdējos gados ieguldīts milzu darbs, kas nu vainagojas panākumiem. Pēc kuģošanas kanāla padziļināšanas, kas patlaban norit posmā pie Vanšu tilta, mūsu ostā lielie pasažieru kruīzu kuģi varēs ienākt daudz brīvāk. Atgādināšu, ka šomēnes atkārtoti Rīgā ieradīsies kuģis Costa Pacific ar 3000 pasažieriem uz borta.”