No 13. līdz 14.maijam Jūrmalā norisinājās Dzelzceļa transporta padomes tikšanās (DzTP), kas ir svarīgākā jumta organizācija1520 mm sliežu platuma dzelzceļu sistēmā.
Padomē apvienojušās 17 dalībvalstis no bijušās NVS, kā arī Gruzija, Bulgārija, Somija un Baltijas valstis, un tās uzdevums ir nodrošināt dzelzceļa administrāciju sadarbību tehniskajos, ekonomiskajos, finanšu, kā arī juridiskajos jautājumos. Tā starpvalstu līmenī nodrošina dzelzceļa transporta darba koordināciju un saskaņotu principu izstrādi nākotnes sadarbībai un pārvadājumu veikšanai. Padomes sēdes notiek divreiz gadā kādā no dalībvalstīm.
Sanāksme noritēja visaugstākajā līmenī, piedaloties DzTP priekšsēdētājam un Krievijas dzelzceļa prezidentam Vladimiram Jakuņinam, LDz valdes priekšsēdētājam Uģim Magonis, kā arī satiksmes ministram Kasparam Gerhardam. Tās laikā tika parakstīti Latvijas un Krievijas dzelzceļu sadarbībai nozīmīgi divpusēji līgumi Dzelzceļa attīstība nav atraujama ostu darbības, tāpēc uz tikšanos tika aicināts arī Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
Izmantojot iespēju vienlaikus Rīgas ostu parādīt visu 1520 mm sistēmā iekļauto dzelzceļu augstākā ranga pārstāvjiem, tika organizēts ostas apmeklējums un klātesošie iepazīstināti ar jau realizētajiem projektiem, kā arī ar attīstības stadijā esošajiem objektiem. L.Loginovs atzīmē: „Dzirdētie atzinīgie vārdi par Latvijas dzelzceļu un ostas darbu liek domāt, ka Krievijas dzelzceļš attīstīs ne tikai tos virzienus, kas ved uz Krievijas ostām, bet arī uz Latviju. Tas mums ir ļoti būtiski, jo liecina par Krievijas interesi palielināt kravu pārvadājumus caur Latviju.” Ostai ir jābūt gatavai pieņemt un apstrādāt arvien vairāk kravu, tāpēc delegācija vērtēja esošo kravu apstrādes infrastruktūru, lai platformas, pusvagoni, vagoni konteineri un refrežatorvagoni ostā neuzkavētos, bet to apstrāde būtu ātra un kvalitatīva. Patlaban Rīgas osta spēj apstrādāt līdz pat 900 vagoniem dienā, kas krietni pārsniedz pašreizējo noslogojumu.