Šodien, 17.februāri plkst.14.00, Rīgas brīvostas telpās atklātā sēdē tika atvērti projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīga, Latvija" būvniecības iepirkuma 2. kārtas piedāvājumi.
Konkursa pirmā kārta noslēdzās 2010. gada 30. jūnija plkst. 11:00. Pēc 1.konkursa kārtas pretendentu izvērtēšanas, tika izsludināta 2.kārta. Uzaicinājumus piedalīties būvniecības iepirkuma 2.kārtā Rīgas brīvostas pārvalde izsūtīja visiem pretendentiem, kas tika atzīti par piemērotākajiem vērienīgā projekta realizācijai. Savus pieteikumus līdz noteiktā termiņa beigām 2011.gada 17.februāra plkst. 14.00 iesniedza trīs komersanti: Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft, Personu apvienība "Aarsleff-Merko" un Pilnsabiedrība "BMGS S".
Saimnieciski izdevīgākais piedāvājums tiks noteikts izvērtējot sekojošus kritērijus: Piedāvājuma cena (maksimālais punktu skaits tiek piešķirts piedāvājumam ar viszemāko cenu); Darba organizācijas novērtējums (piedāvātā plānoto būvdarbu apraksta atbilstība tehniskajai specifikācijai un tehniskajam projektam); Darbu izpildes termiņš (maksimālais punktu skaits tiek piešķirts piedāvājumam ar visīsāko būvdarbu termiņu); Avansa maksājuma apmērs (maksimālais punktu skaits tiek piešķirts piedāvājumam ar viszemāko avansa maksājuma apmēru); Piedāvātais garantijas laiks (maksimālais punktu skaits tiek piešķirts piedāvājumam ar visilgāko garantijas laiku).
Projekts "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīga, Latvija" ir aktuāls jau kopš 2005.gada, kad Rīgas dome apstiprināja Rīgas pilsētas attīstības programmu 2006. – 2018.gadam. Programma paredzēja atbrīvot Andrejsalas un Eksportostas teritorijas un pārcelt kravu pārkraušanas operācijas kopā ar terminālu operatoriem uz Daugavas kreisajā krastā esošo Krievu salu, tādējādi atbrīvojot Rīgas vēsturisko centru no saimnieciskās darbības radītajiem putekļiem, trokšņiem un autotransporta.
Infrastruktūras izveide Krievu salā aptver 56 ha lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar 4 dziļūdens piestātnēm ar kopējo garumu 1180 metri. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu, un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas teritorijā.