Šī gada 11. aprīlī, plkst. 17.00, Meldru ielā 5a Rīgas kuģu būvētava svinīgi nodeva Rīgas brīvostas pārvaldei ekspluatācijā velkoni Santa. Šis ir pirmais no diviem velkoņiem, ko brīvostas pārvalde ir pasūtījusi kuģu būvētavai. Velkonis Santa ir pirmais kuģis, kurš pasūtīts un ražots Latvijā kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas.
Santa ir ledus klases velkonis ar azimutālu pakaļējo piedziņu, tā garums ir 34 metri, tas spēj lauzt 70 centimetrus biezu ledu ar 2 – 5 mezglu ātrumu, vilcējspēks tauvas režīmā plānots vismaz 60 tonnas, velkoņa dzinēja kopējā jauda ir 5000 zirgspēku, tas aprīkots ar Rolls - Royce kompānijā izgatavotu dzenskrūvi un ūdensmetējierīci ugunsdzēsības vajadzībām. Šis ir viens no jaudīgākajiem ledus klases velkoņiem Baltijas jūras austrumu krastā, kas spēs nodrošināt vislielāko kuģu drošu ienākšanu Rīgas ostā.
Jaunie velkoņi tiks aprīkoti ar spēcīgām ugunsdzēsības iekārtām, kas ļaus tos izmantot ugungrēku likvidēšanai uz ūdens, kā arī krastā. Velkoni iespējams izmantot naftas noplūžu savākšanā, darbībai ar kuģu navigācijas iekārtām (boju izcelšanā, boju izvietošanā) un citos darbos. Brīvosta no kuģu būvētavas ir iegādājusies velkoni Santa par aptuveni 6 miljoniem eiro. Jaunu velkoņu iegādi Rīgas Brīvostai finansē Ziemeļu Investīciju banka (NIB), kurai Latvija pievienojās kā dalībvalsts 2005.gadā . NIB ir Baltijas un Ziemeļvalstu starpvaldību finanšu iestāde.
Neskatoties uz to, ka velkoņa bruto tonnāža ir zem 500 t, kuģis ir aprīkots atbilstoši visām starptautisko konvenciju SOLAS un MARPOL prasībām, cilvēku aizsardzībai un jūras piesārņojumu novēršanai.
Velkonis ir aprīkots ar moderniem kompānijas Northrop Grumman SPERRY MARINE navigācijas un radio sakaru līdzekļiem, atbilstoši jaunākajām prasībām.