Tranzita koridori

Rīgas osta saista nozīmīgus preču izcelsmes un patēriņa tirgus Eiropā un pārējās Eirāzijas kontinenta daļās, ieskaitot Krieviju un Ķīnu. Atrašanās izdevīgu kravu tranzīta koridoru krustpunktā ļauj Rīgas ostai piedāvāt ātrākos, drošākos un lētākos savienojumus kravu pārvadātājiem

Aktuālie tranzīta virzieni

    • Eirāzijas tranzīta koridors
    Vienots 1520 mm sliežu platuma dzelzceļa tīkls tieši savieno Rīgas ostu ar Transsibīrijas maģistrāli un galamērķiem Ķīnā. Tas ļauj Rīgas ostai kļūt par svarīgu loģistikas centru Ķīnas kravu multimodāliem pārvadājumiem caur Kazahstānu un Krieviju uz Eiropu.
    • Rīga
    • Maskavas ekonomiskais reģions
    Attālums no Rīgas līdz Maskavas apgabalam Krievijā ir ģeogrāfiski visīsākais, salīdzinot ar citām Baltijas jūras austrumu krasta ostām. Tas nodrošina objektīvi viszemākās kravu pārvadājumu izmaksas starp Rīgas ostu un ekonomiski aktīvāko reģionu Krievijā.
    • Rīga
    • Centrālāzija
    Dzelzceļa kravu koridors no Rīgas ostas caur Krieviju un Centrālāzijas valstīm līdz Afganistānai tika izveidots, lai droši un ātri piegādātu kravas NATO spēkiem Afganistānā. Šodien tas savieno Rīgu ar dažādiem galamērķiem Centrālāzijas valstīs.
    • Baltijas jūra
    • Melnā jūra
    Konteineru vilciens “Zubr”, kas kursē maršrutā Rīgas osta – Minska – Odesa ir pamats multimodālo pārvadājumu tranzīta koridoram, kas savieno Baltijas jūru ar Melno jūru.
    • Baltijas jūra
    • Ziemeļjūra
    Topošā ātrgaitas dzelzceļa līnija Rail Baltica ar Eiropas dzelzceļa tīklam atbilstošu sliežu platumu 1435 mm ir daļa no ES tranzīta koridora Baltijas jūra – Ziemeļjūra. Tā nodrošinās ātru un efektīvu kravu tranzītu starp Rīgas ostu, Baltijas valstu galvaspilsētām un visdažādākajiem Eiropas galamērķiem līdz pat Ziemeļjūrai un Adrijas jūrai. Rail Baltica ietvaros plānotie jaunie multimodālie kravu termināļi nodrošinās ātru kravu pārkraušanu no 1520 mm dzelzceļa līnijām un efektīvu savienojumu ar Austrumu - rietumu kravu koridoru.

Jūs var interesēt: