25.05.2010.

No 18. līdz 21.maija Latvijā  uzturas Krievijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras priekšsēdētājs Jevgēņijs Primakovs, kura darba vizītē iekļauts arī Rīgas ostas apmeklējums. 19.maijā Primakovs tiekas ar Rīgas Brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu un pārvaldes pārstāvjiem, kā arī dodas izbraucienā pa ostas ekvatoriju, lai realitātē novērtētu Rīgas ostas iespējas un attīstības tempu.

Kopā ar J.Primakovu Rīgā  ieradušies arī Krievijas uzņēmēji, kuri pārstāv lielus daudznozaru koncernus. Viņi vēlas atrast sadarbības partnerus, kas kravu līdz klientam par adekvātu cenu spētu nogādāt pēc iespējas ātrāk.

Primakova kungs ieņem būtisku lomu Krievijas biznesa aprindās un viņa vizīte vērtējama kā  pozitīvs signāls par Krievijas uzņēmēju interesēm savu biznesu attīstīt arī Latvijā. Rīgas Brīvostas pārvaldesStratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs norāda: „Ir ļoti labi, ka paralēli Eiropas valstu un ASV biznesa struktūrām, Latvijā aktivizējas arī Krievijas uzņēmēji. Var teikt, ka nogaidošā Krievijas un Latvijas biznesa stratēģija ir beigusies un sākusies aktīva abpusēji izdevīga biznesa sadarbība.”

Rīgas Brīvostas termināļu kopējā jauda ir līdz 45 miljoniem tonnu gadā, kas pie šīs dienas noslogojuma netiek pilnvērtīgi izmantota. Sadarbības līgumi ar jauniem kravu nosūtītājiem efektivizēs esošo jaudu izmantošanu, kas savukārt veicinās ostas uzņēmumu attīstību. Makarovs uzskata, ka Primakovs un pavadošie uzņēmēji vēlas ar ostu iepazīties ne tikai tīri teorētiski, bet gan izvērtēt reālos piedāvājumus un iespējas, ko tie paver. Piemēram, kravu apstrādes ātrumu, esošo infrastruktūru, izmantotās tehnoloģijas, noliktavu bāzi un tarifus. Ja uzņēmēji izrādīs interesi par konkrētu kravu pārkraušanas iespējām, tiks organizētas sarunas ar atbilstošo termināļu pārstāvjiem. Krievijas pārstāvjus var interesēt  beramkravu termināļi ogļu,  dzelzsrūdas un citu beramkravu pārkraušanai, kā arī konteineru un universālā termināļa iespējas.

Nevar noliegt, ka pakāpeniski attīstās arī Krievijas ostas, un plānojot Rīgas ostas attīstību to nedrīkst ignorēt,  taču ir jāsaprot: kamēr Rīgas ostas spēs nodrošināt ātru kravu apstrādi par izdevīgām cenām, tikmēr kravu īpašnieki izvēlēsies Rīgas ostu, jo cena un ātrums ir galvenie kritēriji pēc kā vadās kravu īpašnieki.

{phocagallery view=category|categoryid=26|limitstart=0|detail=2|displayname=1|displaydetail=1|imageshadow=shadow1}