03.04.2010.

Pēc Rīgas domes ielūguma no 22.līdz 25.martam Rīgā viesojās Maskavas delegācija, kuru vada Maskavas valdības ministrs Vladimirs Mališkovs. Vizītes ietvaros delegācija tikās ar Rīgas Brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu un citām atbildīgām personām.

Rīgas brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs informē: „Diskusijas par atbalsta struktūru izveidošanu Maskavas uzņēmējiem Rīgā notikušas jau vairākkārt, tāpēc jau pirms delegācijas ierašanās Rīgas brīvostas pārvalde pieņēma konceptuālu lēmumu par jauna industriālā parka izveidošanu Rīgas brīvostas teritorijā. Tas atradīsies Spilves pļavu Ziemeļu daļā un kopējā platība aizņems ap 70 hektāriem.” Industriālais parks ieplānots ne tikai Krievijas, tostarp Maskavas uzņēmumu vajadzībām, bet pamatojoties arī uz daudzkārtējiem Latvijas un citu valstu uzņēmumu lūgumiem piedāvāt vietu noliktavu saimniecību un ražošanas platību izveidošanai. Līdz šim brīvostai šādām biznesa aktivitātēm teritorija nebija izdalīta. Vieta izvēlēta saistībā ar jau veiktajiem un plānotajiem infrastruktūras uzlabojumiem – tuvumā atrodas iezīmētais dzelzceļa atzars uz Krievu salu, ērti pieejams būs arī autoceļu tīkls. Plānotais projekta realizācijas laiks sakrīt ar jau apstiprināto dzelzceļa līnijas izbūves laiku – 2013.gadu. Industriālā parka izveidei nepieciešamā finansējuma avoti paredzēti: Rīgas Brīvostas pārvalde, Maskavas valdība un uzņēmēji.

Vizītes laikā izkristalizējās jauni iespējamās sadarbības veidi starp Maskavu un Rīgas brīvostu. Ņemot vērā, ka Maskavas apgabals ik dienu patērē līdz 40 tūkstošiem tonnu pārtikas produktu, to piegādēm ir jābūt drošām. Patlaban lielākā daļa piegāžu notiek no Sanktpēterburgas ostas tālāk pa dzelzceļu uz Maskavu, taču esošie Sanktpēterburgas termināļi, tāpat kā dzelzceļa līnija Sanktpēterburga – Maskava ir ļoti noslogoti. Maskavas mērijas pārstāvji un Rīgas brīvosta vienojās izvērtēt iespējas izveidot noliktavu saimniecību un termināli Rīgas brīvostas teritorijā, kas atslogotu Sanktpēterburgas termināļus un sliežu ceļus. V.Makarovs norāda: „Pagaidām vēl nav iezīmēta teritorija, kur izveidot jauno struktūru. Tiks pārskatīti esošo nomnieku līgumi un to darbība atbilstoši Brīvostas interesēm. Mēs nevaram pieļaut, ka teorētiski platības ir aizņemtas, bet reāla darbība tajās nenotiek. Tajā pašā laikā mums ir konkrēti piedāvājumi par platību nomu un investīcijām.”