Meklēt

Rīgas Osta deviņos gadsimtos - XIX gadimts

Ar grandiozo dzelzceļu, dambju, un tiltu būvi Rīgas nozīme strauji pieaug.

Sākoties jaunajam gadsimtam kuģošana Rīgas ostā kļūst kritiska kuģu ceļa aizsērēšanas dēļ. Pilsētas ārējā tirdzniecība kļuvusi pilnīgi atkarīga no bagarēšanas. To finansē galvenokārt tirgotāji jeb Rīgas biržas komiteja, un padziļināšanas darbos tiek izmantotas tā laika progresīvāko inženieru idejas un tehnika. 1830.gadā Rīgu apmeklē pirmais tvaikonis “Oskar”. 1850.gadā tiek uzsākta Austrumu mola būve, no 1881. – 1885.gadam uzbūvē Rietumu molu, un Rīgas jūras vārti iegūst savu šodienas izskatu. 1852.gadā atklāta telegrāfa līnija Rīga – Bolderāja, 1861.gadā iededzina ar gāzi darbināmo bāku uz austrumu mola, atklāj Rīgas – Daugavpils dzelzceļu, 1871.gadā – Rīgas – Caricinas dzelzceļu un dzelzceļa tiltu pār Daugavu. Rīga tiek savienota ar Krievijas tirgiem un izejvielu avotiem. 1877.gadā Rīgas osta iegādājas pirmo ledlauzi. 1894.gadā Andrejostā atklāj elevatoru un dzelzceļu uz to. 1898.gada 31.maijā tiek apstiprinātas paplašinātās ostas robežas.