Meklēt

Rīgas ostai mērķis – miljons konteineru gadā

Pagājis gads kopš aizvadītā gada augustā Rīgas brīvostas pārvaldnieka amatā stājies Ansis Zeltiņš. Kādi ir nākotnes attīstības plāni un kāds ir Rīgas ostas nākotnes kurss, par to - saruna ar pārvaldnieku sezonas atklāšanas raidījumā Transports šodien, rīt.

Kamēr valsts ir pārņemta ar simtgades svinībām, kā vienu no būtiskākajiem šī brīža izaicinājumiem Zeltiņš min Rīgas brīvostas attīstības programmu nākamajiem desmit gadiem, kas jāpabeidz un jāapstiprina līdz šā gada beigām. “Darbs pie programmas aktīvi rit uz priekšu, jo laika nav daudz. Tomēr, manuprāt, būtiskākais ir tas, lai plāns ir kvalitatīvs un samērots ar reālo situāciju un iespējām. Var sazīmēt dažnedažādas stratēģijas, bet galā ir jautājums par to  realizēšanu. Jebkurā gadījumā līdz gada beigām attīstības programma tiks izstrādāta. Tāds ir uzstādījums un pie tā mēs arī strādājam”, uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. 

Attiecībā uz Rīgas ostas nākotnes kursu A.Zeltiņš pauž, ka perspektīvā svarīgi ir palielināt ar ražošanu saistīto kravu īpatsvaru: “Ražošana ostā veicinātu sinerģiju ar kravu pārvadājumiem. Kravu plūsma un konteineri, kuri ir saistīti ar ražošanu, garantē stabilāku un ilglaicīgāku kravu apjomu piesaisti ostā. Šajā ziņā mēs aktīvi strādājam un skatāmies Baltkrievijas virzienā, kas perspektīvā ir būtisks Rīgas ostas stratēģisks partneris kravu pārvadājumu jomā. Viņu ražošanas nozare diezgan strauji attīstās”.

Aplūkojot ģenerālkravu un konteineru pārvadājumu nākotni Eiropas mērogā, perspektīvas esot dažādas. Tomēr Rīgas ostā šajos segmentos šogad vērojams straujš pieaugums. Tā pat ļoti straujš pieaugums vērojams pārkrauto labība un labības produktu apjomā.  “Man prātā ir nosprausts mērķis – sasniegt miljons pārkrauto konteineru gadā – un mēs noteikti uz to arī virzīsimies. Pat ja desmitgades plāna kontekstā tas neizklausās ambiciozi, miljons konteineri –  tas ir daudz”, skaidro Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. Šogad Rīgas ostā kopumā varot prognozēt pusmiljonu pārkrauto konteineru, kas būs augstākais rādītājs visā Rīgas ostas pastāvēšanas vēsturē.