27.11.2017.

Turpinot termināļa attīstību un kravu pārkraušanas efektivitātes paaugstināšanu, uzņēmumā SIA “Rīgas universālais termināls” (RUT) ir ieviesta jauna tehnoloģija - konteinerizētā beramkravu pārkraušana.  Šo tehnoloģiju mēdz dēvēt par revolūciju beramkravu loģistikā un Rīgas osta ir pirmā osta Eiropā, kurā tiek izmantota šī tehnoloģija.

Uzņēmumā RUT pašreiz konteinerizētās pārkraušanas metode tiek izmantota kokskaidu granulu pārkraušanai lielajos beramkravu kuģos. Granulas no noliktavas līdz piestātnei nogādā specializētos 20 pēdu konteineros bez jumta. Izmantojot konteineru portālceltni, kas aprīkots ar apgriešanas sistēmu (revolver), visa konteinera saturu nogādā kuģī, apgāžot konteineru kuģa tilpnē.

RUT Tirdzniecības un biznesa attīstības direktors Atis Šulte: “Galvenais ieguvums no jaunās tehnoloģijas ieviešanas ir ievērojama termināļa izmaksu optimizācija un darbības efektivitātes paaugstināšanās. Tagad beramkravu pārkraušanas operācijas varam veikt ar ievērojami mazāku tehnikas un cilvēkresursu iesaistīšanu. Resursu ietaupījums ir tuvu 50%. Ieviešot konteinerizēto kravu pārkraušanu esam kļuvuši arī konkurētspējīgāki, un varam labāk pielāgoties klientu prasībām. Sekojot vispārējai tendencei kravu pārvadājumos, beramkravu kuģi, kas tiek apkalpoti mūsu terminālī, kļūst arvien lielāki. Ar jauno tehnoloģisko risinājumu spējam nodrošināt lielo kuģu ātru un efektīvu piekraušanu.  Pielietojot jauno tehnoloģiju varam beramkravas un konteinerus kraut pie vienas piestātnes, izmantojot vienu portālceltni. Tas ļauj mums operatīvi organizēt darbu terminālī un ātri apkalpot jebkura veida kuģi.”

Konteinerizētā beramkravu pārkraušana ir arī videi draudzīgāka tehnoloģija. Krava tiek izbērta praktiski kuģa tilpnē un nevis augstu virs tās, kas ļauj samazināt gaisā nonākošo putekļu daudzumu. Tāpat putekļu izplatīšanas un arī kravas zudumi samazinās, pārkraujot lielāku kravas daudzumu vienā celtņa kustības reizē.

Beramkravu konteinerizētās pārkraušanas metode plašāk tiek pielietota Austrālijas un Dienvidamerikas ostās, kur to izmanto ieguves rūpniecības produkcijas - metāla rūdu, ogļu, kā arī graudu loģistikā. Šo tehnoloģiju dēvē par revolūciju beramkravu loģistikā, jo, izmantojot slēgtus standartizētus konteinerus, beramkravas var transportēt no ieguves vietas, uzglabāt terminālī, neizkraujot no konteinera un ar šī paša konteinera palīdzību iekraut beramkravu kuģī. Rezultātā nav nepieciešamas investīcijas kravu noliktavām un visu loģistikas ķēdi no ieguves līdz iekraušanai kuģī var optimizēt, izmantojot standartizētus konteinerus, transportlīdzekļus un kraušanas aprīkojumu, kas turklāt jau ir izstrādāts un tiek izmantots konteinerkravu loģistikā.

Fotogalerija pieejama šeit: http://rop.lv/lv/galerija/28/