Meklēt

Augustā rekordaugsti graudu pārkraušanas apjomi Rīgas ostā

Augusta mēnesī Rīgas ostā sākusies aktīvā graudu pārkraušanas sezona. Graudu kraušana ostā notiek visu gadu, bet aktīvākā sezona sākas līdz ar ražas novākšanu augustā. Saskaņā ar operatīvajiem datiem augusta mēnesī no ostas nosūtīts vairāk nekā 200 tūkstoši tonnu labības beramkravu, kas ir augstākais mēneša apjoms šogad un viens no lielākajiem mēneša apjomiem Rīgas ostas pēdējo gadu vēsturē.

Lasīt tālāk: Augustā rekordaugsti graudu pārkraušanas apjomi Rīgas ostā

5G ostās sargās vidi un veicinās efektivitāti

Šķiet, ka viedoklis par 5G kā progresa etalonu vai, gluži pretēji, mītisku draudu nu jau ir katram sevi cienošam tīmekļa sabiedrības loceklim. Diez vai šīs kaislības tik ātri norims, bet tikmēr gan pasaules ostās, gan Rīgas ostā jau šobrīd notiek izmēģinājumi, kas šo tehnoloģiju ļaus izmantot ļoti konkrētiem – vides aizsardzību veicinošiem un tātad arī cilvēku veselībai un drošībai svarīgiem risinājumiem, kā arī ostu darba efektivitātes veicināšanai. Tas, savukārt, ir pamats konkurētspējai un sabiedrības augstākai ekonomiskajai labklājībai.

Lasīt tālāk: 5G ostās sargās vidi un veicinās efektivitāti

Uzsākti Rīgas ostas molu remontdarbi

Rīgas brīvostas pārvalde ir uzsākusi abu Rīgas ostas ieejas molu – Austrumu un Rietumu mola remontdarbus. Moli ir vienas no svarīgākajām hidrotehniskajām būvēm Rīgas ostā, kas nodrošina kuģu ienākšanai ostā nepieciešamo dziļumu un aizsargā kuģošanas kanālu no jūras straumēm un smilšu sanesumiem. Abi Rīgas ostas moli ir izbūvēti 19. gadsimta otrajā pusē, kad sākās strauja ostas modernizācija un kuģu ceļa nostiprināšana ar hidrotehnisko būvju palīdzību.

Lasīt tālāk: Uzsākti Rīgas ostas molu remontdarbi

Rīgas ostā noris mācības piesārņojuma seku likvidācijai

Vakar, 19. augustā, Rīgas Brīvostas teritorijā norisinājās kopējās Rīgas brīvostas pārvaldes un Jūras spēku piesārņojuma likvidācijas mācības “OILEX Rīga 19”, lai pārbaudītu visu iesaistīto pušu spēju reaģēt ārkārtas situācijās, pilnveidotu operatīvo dienestu sadarbību avārijas seku likvidēšanā, kā arī izmēģinātu jaunas metodes un tehnoloģijas piesārņojuma lokalizēšanā un savākšanā.  

Lasīt tālāk: Rīgas ostā noris mācības piesārņojuma seku likvidācijai

Ar kuģu parādi Rīgas ostā atklāj Latvijas armijas Kara flotes simtgades svinības

Šodien, 9. augustā, par godu Latvijas armijas Kara flotes simtgadei Rīgas ostā pie jūras vārtiem notika militāro kuģu parāde un ostā svinīgi tika sagaidīti Latvijas un sabiedroto valstu jūras spēku kuģi. 

Lasīt tālāk: Ar kuģu parādi Rīgas ostā atklāj Latvijas armijas Kara flotes simtgades svinības

Latvijas labākie SUP airētāji izcilus rezultātus sasniedz ar Rīgas ostā ražotiem dēļiem

Šogad, uzsākot jaunu tradīciju, Ostas svētku laikā no 16. līdz 17. augustam Rīgas brīvostas pārvalde ielūdz rīdziniekus un pilsētas svētku viesus uz pirmo SUP festivālu. Festivāla notikumu ietvaros būs iespēja sekot arī Latvijas čempionāta posmam SUP sprintā, kur piedalīsies Latvijas labākie SUP sportisti, kas startē un sasniedz izcilus rezultātus ar Rīgas ostā ražotiem SUP dēļiem. 

Lasīt tālāk: Latvijas labākie SUP airētāji izcilus rezultātus sasniedz ar Rīgas ostā ražotiem dēļiem

1. jūlijā vairākas Latvijas bākas atvērtas bezmaksas apskatei

Atzīmējot Pasaules Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu dienu, pirmdien 1. jūlijā bezmaksas apskatei tiks atvērtas vairākas Latvijas bākas.

  • No pulksten 9.00 līdz 18.00 būs atvērta Papes bāka.
  • No pulksten 10.00 līdz 16.00 būs atvērta Ovīšu bāka.
  • No pulksten 12.00 līdz 17.00 – Mērsraga bāka.

Savukārt Skultes ostā būs iespējams apskatīt Ziemeļu mola ugunszīmi, kuras apskate gan nav aizliegta arī ikdienā.

Plašāku informāciju par apskatei atvērtajām bākām var iegūt Latvijas Jūras administrācijā, zvanot pa tālruni 29442067 navigācijas iekārtu inženierim Leonīdam Gitalam.

Latvijas bāku īpašnieks ir Latvijas Jūras administrācija, taču bākas ir nodotas apsaimniekošanā trim lielajām ostām – Liepājas, Ventspils un Rīgas.

Ikdienā vairākas bākas ir pieejams apskatei par simbolisku samaksu – ieeja Ovīšu, Užavas un Akmeņraga bākās, ko apsaimnieko Ventspils brīvosta, maksā EUR 0,80, bet ieeja Rīgas brīvostas apsaimniekotajā Mērsraga bākā – EUR 1,00. Taču šīs bākas apskatei ir atvērtas dažādās nedēļas dienās un laikos, ko var noskaidrot Ventspils brīvostā un Mērsraga Informācijas centrā.

Pasaules Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu diena šogad tiek atzīmēta pirmo reizi, lēmumu par šādas atzīmējamās dienas noteikšanu pieņēmusi Starptautiskā Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu un bāku administrāciju asociācija (IALA).

Sadarbībā ar apkaimju iedzīvotājiem labiekārtota Rīgas ostas teritorija

Pēc iedzīvotāju iniciatīvas, un, konstruktīvi sadarbojoties ar apkaimju iedzīvotājiem, Rīgas brīvostas pārvalde ir izbūvējusi sporta laukumus un labiekārtojusi atpūtas teritorijas Kundziņsalas dzīvojamā rajonā un Mangaļsalā, jahtklubā “Auda”.

Lasīt tālāk: Sadarbībā ar apkaimju iedzīvotājiem labiekārtota Rīgas ostas teritorija

Aizsargājamo teritoriju uzturēšana palīdz saglabāt bioloģisko daudzveidību Rīgas ostā

Rīgas osta ir viena no retajām ostām Eiropā, kuras teritorijā atrodas vairāki aizsargājami dabas liegumi, kas kopā aizņem 75 ha no ostas platības. Aizsargājamās dabas teritorijas Rīgas ostā ir dabas liegums „Krēmeri” un “Mīlestības saliņa”, kas ir dabas parka „Piejūra” sastāvdaļa. Līdz ar to Rīgas brīvostas pārvalde bez pienākumiem, kas saistīti ar Rīgas ostas darbību un attīstību, iegulda līdzekļus un veic arī aizsargājamo teritoriju apsaimniekošanu un uzturēšanu.

Lasīt tālāk: Aizsargājamo teritoriju uzturēšana palīdz saglabāt bioloģisko daudzveidību Rīgas ostā

Rīgas ostai jaunas sadarbības iespējas ar Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens”

Rīgas ostas lielākais konteineru terminālis “Baltic Container Terminal” Minskā, piedaloties starptautiskajā forumā “Atvērtais parks ”Lielais akmens” – globālo iespēju piemērs”, parakstīja sadarbības memorandu ar Ķīnas holdingu China Merchants Group (CMG). Memorands paredz sadarbību, veicinot konteinerkravu pārvadājumus starp Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens” Baltkrievijā un “Baltic Container Terminal”. Rīgas ostai tas nozīmē iespēju audzēt konteineru pārkraušanas apjomus un demonstrēt savu konkurētspēju attiecībā pret Klaipēdas ostu, kas šī projekta ietvaros uzskatāma par sīvāko konkurenti.

Lasīt tālāk: Rīgas ostai jaunas sadarbības iespējas ar Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens”

Rīgas ostā vienlaikus piestāj četri kruīza kuģi

Rīgas ostā šodien, 19. jūnijā, piestājuši 4 kruīza kuģi. Tas ir lielākais kruīza kuģu skaits, kas pagaidām ir vienlaicīgi pieņemts Rīgas ostā un kalpo par apliecinājumu ostas veiktspējai un potenciālam. Kuģi “Marina Majuro”, “Seven Seas Explorer”, “Clio” un “Aida Cara” kopā uz galvaspilsētu atveduši ap 3500 tūkstošus cilvēku. Nozīmīgi ir, ka pēc ilga laika pirmais kruīza kuģis “Marina Majuro” ir piestājis Rīgas Centrālā termināla piestātnē Eksportostā, kas iepriekš tika izmantota beramkravu apstrādei. Saistībā ar beramkravu pārvietošanu uz Krievu salu piestātnes var tikt izmantotas citiem mērķiem, un kruīza kuģi ir viens no iespējamiem tālākiem šīs ostas daļas attīstības virzieniem.

Lasīt tālāk: Rīgas ostā vienlaikus piestāj četri kruīza kuģi

Sašķidrinātās dabasgāzes kuģi saudzēs vidi un palielinās konteinerkravu apjomu Rīga ostā

Ar svinīgu jaunā konteinerkuģa Containerships Polarsagaidīšanu Rīgas ostā ir sākusies regulāra ar sašķidrināto dabasgāzi (SDG) darbināmo konteinerkuģu apkalpošana.  Turpmāk ostā trīs reizes nedēļā piestās pirmie divi pilnībā ar SDG darbināmie CMA CGMgrupas konteinerlīnijas Containerships  kuģi – Containerships Polarun Containerships Nord, un tiek plānots, ka rudenī tiem pievienosies vēl arī trešais SDG kuģis. Tādējādi Rīgas osta ir spērusi nopietnu soli tuvāk savam attīstības programmā noteiktajam mērķim – kļūt par zaļo ostu, pēc iespējas mazinot ostas darbības ietekmi uz vidi. Tā kā jaunie SDG kuģi ir arī vieni no lielākajiem konteinerkuģiem, kas regulāri piestāj Rīgas ostā, nākotnē tiek sagaidīts arī konteinerkravu apjoma pieaugums. 

Lasīt tālāk: Sašķidrinātās dabasgāzes kuģi saudzēs vidi un palielinās konteinerkravu apjomu Rīga ostā

Starptautiskā sanāksmē diskutē par ostas pilsētu attīstību

Pagājušās nedēļas nogalē Rīgā notika vērienīga pasaules ostas pilsētu tīkla organizācijas AIVP sanāksme. AIVP ir starptautiska organizācija, kas jau 30 gadu garumā pulcē ostas un pilsētas mijiedarbības procesos iesaistītos publiskā un privātā sektora pārstāvjus. Tās sastāvā ir ostu pārvaldes, valsts un pašvaldību institūcijas, ostu pakalpojumu sniedzēji, pilsētas plānošanas speciālisti un ainavu arhitekti, universitātes un pētniecības institūti. Organizācijas mērķis uzlabot attiecības starp ostu un pilsētu, vienlaikus veicinot to ilgtspējīgu attīstību. Sanāksmi līdzorganizēja Rīgas brīvostas pārvalde, kas ir AIVP biedrs kopš 2006. gada.

Lasīt tālāk: Starptautiskā sanāksmē diskutē par ostas pilsētu attīstību

Zeltiņš: Vides jomā atkāpes nepieļausim

No izveidotās infrastruktūras viedokļa jaunajos Krievu salas termināļos nedrīkstētu būt ne dažādu beramkravu pārkraušanas rezultātā radušies putekļi, ne arī jebkāda veida piesārņojums ūdenī – tā intervijā laikrakstam “Diena” uzsvēra Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Lasīt tālāk: Zeltiņš: Vides jomā atkāpes nepieļausim

Rīgas brīvostā piecos mēnešos pārkrauto kravu apjoms saglabājas stabils

Kopējais kravu apgrozījums šī gada pirmajos piecos mēnešos Rīgas ostā sasniedzis 13,5 miljonu tonnu, kas ir par 7,9% mazāk nekā pērn. Kritums skaidrojams ar naftas produktu plūsmas mazināšanos un daļēju ogļu kravu novirzīšanu uz citām Latvijas ostām. Pārējās nozīmīgākajās kravu grupās Rīgas ostā saglabājas stabils pieaugums. Tāpat jāatzīmē veiksmīgs kruīzu sezonas sākums. Pārskata periodā ostā jau apkalpoti 16 kruīzu kuģi, atvedot uz Rīgu 16,8 tūkstošus kruīzu pasažieru, kas ir par 50,1% vairāk nekā pērn.

Lasīt tālāk: Rīgas brīvostā piecos mēnešos pārkrauto kravu apjoms saglabājas stabils